09/03/2021 Societat - Carlos Ribas
Anna Segura i Carla Novo, integrants del Club Lila, durant la representació teatral que van fer ahir a La Gorga.
El Teatre La Gorga de Palamós va acollir ahir al vespre l'acte central de commemoració del Dia Internacional de la Dona. Va comptar amb diferents parts i col•laboracions i es va reflexionar amb mirada feminista sobre la qüestió de la maternitat, el tema central de la celebració del 8M aquest any al municipi. L'acte, que es va fer amb aforament limitat per seguir les mesures de prevenció de la COVID, va comptar amb una bona presència de públic.
En primer lloc, es va presentar el servei d'Igualtat de l'Ajuntament de Palamós, en marxa des del passat estiu, i es va projectar un vídeo realitzat per Gespa Teatre. Tot seguit, va ser el torn del Club Lila, un espai de debat i reflexió sobre feminisme i que és una iniciativa del Punt Jove de Palamós. Carla Novo i Anna Segura, integrants del Club Lila, van fer una representació teatral en la què posaven de relleu l'estigma i la pressió social que tenen les dones davant la maternitat.
Palamós commemora aquest any el 8M amb el lema 'maternitat (o no)'. En aquest sentit, les regidores del consistori palamosí van reflexionar sobre aquesta qüestió. Eren Roser Huete, de la CUP, Pilar Arxé, de Junts per Catalunya, Yolanda Aguilar, del PSC, i Laura Lafarga, d'ERC.
Posteriorment es va llegir el manifest del 8M. Va anar a càrrec de Gabriela Pérez, coordinadora de llevadores a l'hospital de Palamós.
Carla Novo i Anna Segura, integrants del Club Lila, van tornar a l'escenari per cloure la jornada amb una cançó. Així es donava per tancat l'acte central del 8M a Palamós. No obstant, les activitats del Dia Internacional de la Dona s'allargaran tot el mes. I el compromís de la societat palamosina amb la igualtat de drets entre sexes serà viu tot l'any. Ahir, tot i les limitacions d'aforament, es va veure una bona entrada a La Gorga. I amb un públic mixte que demostra que la lluita contra les conductes masclistes és cosa de tots, de dones i homes. Però les protagonistes ahir dalt l'escenari van ser les dones.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...
Notícies relacionades: