25/02/2021 Societat - Jordi Rodríguez
Avui ha començat la vacunació del personal de serveis essencials al Palau Firal de Sant Antoni. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
Des d'avui dijous hi ha un nou punt de vacunació contra la COVID-19 al Baix Empordà. Es tracta del Palau Firal de Sant Antoni de Calonge. Avui i demà s'hi vacuna prioritàriament el personal que treballa en centres educatius i, de fet, es tracta de l'únic punt habilitat al Baix Empordà a aquest efecte. Tots aquests professionals es poden vacunar voluntàriament i prèviament hauran rebut un enllaç per triar dia i hora.
A Sant Antoni es vacuna exclusivament els professionals de fins a 55 anys. El motiu és que la vacuna que s'administra és la de la farmacèutica AstraZeneca, que de moment no està autoritzada per a majors d'aquesta edat. Meritxell Pérez, directora de l'Àrea Bàsica de Salut de Palamós, explica que al Firal de Sant Antoni només es posa aquest vaccí.
Hi ha altres col·lectius que també es vacunen amb AstraZeneca, com és el cas dels professionals essencials relacionats amb la seguretat i les emergències, i altres. Tots ells aniran passant també pel Firal de Sant Antoni. D'altra banda, aquest dimarts passat es va començar a vacunar persones del Baix Empordà amb grau de dependència i que viuen en domicilis particulars, així com els seus cuidadors majors de 55 anys. En aquest cas, i també per raons d'edat, se'ls aplica el compost del laboratori Pfizer i l'administració es fa en quatre centres de vacunació de Palamós, Palafrugell, La Bisbal i Torroella de Montgrí. A Palamós, el lloc triat és l'Estadi Municipal Palamós-Costa Brava. Tant l'Estadi com el Firal de Sant Antoni continuaran actius com a centres de vacunació COVID, com a mínim fins a l'estiu, per anar immunitzant els grups de població que es vagin prioritzant a partir d'ara.
Totes les notícies:
04/09/2025 - L'atur puja a Palamós per segon mes consecutiu
Palamós ha tancat el mes d'agost amb 511 persones apuntades als registres de l'atur, segons les...
04/09/2025 - Demà comencen les sessions per informar dels ajuts de l'IBI
L'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Palamós començarà demà divendres el cicle de...
04/09/2025 - El Silver Ray enceta les escales de creuer del mes de setembre
Avui han començat les escales de creuer del mes de setembre al port de Palamós. En seran 9 al...
04/09/2025 - El president de la Generalitat lliura les claus dels habitatges de lloguer social de Calonge
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha lliurat avui les claus als adjudicataris dels...
04/09/2025 - Les agressions a personal de SSIBE, a la baixa
El nombre d'agressions notificades per professionals que treballen a Serveis de Salut Integrats del...