04/02/2021 Societat - Jordi Rodríguez
La Nau dels 50 metres serà l'únic punt de votació a Palamós el proper 14-F. (Foto: Ajuntament de Palamós).
El procés de votació en les eleccions al Parlament del 14 de febrer a Palamós no durarà més de cinc minuts, un cop el votant entri a la Nau dels 50 metres. Així ho assegura l'Ajuntament, que insisteix que la Nau compleix totes les normatives d'espai com de renovació d'aire, i garanteix la màxima seguretat sanitària. Palamós centralitzarà tots els punts de votació en aquest equipament situat a la plaça del Suro i habilitarà un servei gratuït d'autobús perquè la gent s'hi pugui desplaçar.
La Nau dels 50 metres té una superfície d'uns 1.900 metres quadrats. En el seu interior s'hi ubicaran 21 meses electorals, cadascuna amb un espai diàfan de quasi 50 metres quadrats. Hi haurà dues portes d'entrada i dues de sortida, de manera que no hi haurà creuaments entre persones. El sistema garanteix que, dins la Nau, no coincideixen en cap moment més de 70 votants alhora. No hi haurà cap contacte físic amb els membres de la mesa, perquè n'hi haurà prou amb mostrar-los la identificació personal. Tot plegat, s'estima que el temps per votar serà de 5 minuts de mitjana. La primera tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Palamós, Maria Puig, ho ha explicat a aquesta emissora.
L'espai exterior de la Nau dels 50 metres, la plaça del Suro, es dividirà en quatre seccions que canalitzaran l'entrada de votants, guardant la distància interpersonal necessària. S'informarà de quin accés correspon a cadascú i del número de mesa electoral, per evitar equívocs. Centralitzar el vot a la Nau implica que a molts veïns aquest emplaçament els queda allunyat del seu domicili. L'Ajuntament de Palamós establirà un servei de bus gratuït i de transport adaptat entre dos quarts de nou del matí i dos quarts de vuit de la tarda. Maria Puig.
Es recomana a tothom que porti la papereta de vot des de casa, malgrat en el punt de votació n'hi haurà. Per entrar a la Nau caldrà dur mascareta i netejar-se prèviament les mans amb gel hidroalcohòlic. A partir d'aquest dilluns, l'Ajuntament de Palamós habilitarà un aplicatiu informàtic, dins el web municipal, que permetrà saber a qualsevol persona empadronada i amb dret a vot, el número de mesa que li correspon.
Totes les notícies:
02/04/2026 - L'Ajuntament posa en valor els serveis públics que es podran pagar amb la nova taxa turística
Des d'ahir dimecres està vigent l'increment de l'import de la taxa turística que grava les...
02/04/2026 - Palamós celebra aquesta tarda la inauguració del passeig del Mar
Palamós recuperarà aquesta tarda els actes que, amb motiu de l'obertura al públic de la part...
02/04/2026 - 'Primer bany de l'any', per primer cop en Divendres Sant
El diumenge passat no va ser possible per la tramuntanada, però l'Àrea de Promoció Econòmica i...
02/04/2026 - Dilluns de Pasqua amb la primera escala de creuer de l'abril
Aquest dilluns que ve està programada la segona escala de creuer d'aquesta temporada al port de...
02/04/2026 - 'Frontera', de Judith Colell, avui al Cicle Gaudi de cinema català
Aquesta vegada, el Cicle Gaudí de cinema català no arriba al Teatre La Gorga de Palamós el...
Notícies relacionades:
27/01/2021 - Política El PSC fa campanya per fomentar el vot per correu
...
05/01/2021 - Política PSC i JXCAT creuen que és un error centralitzar les votacions del 14F en un sol punt
...
28/12/2020 - Política L'Ajuntament treballa per establir un únic punt de votació a la Nau per les eleccions al Parlament del 14F
...