01/02/2021 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Fins ara hi ha construïts dos edificis amb un total de 48 apartaments.
La plataforma Salvem la Pineda d'en Gori celebra la decisió de l'Ajuntament de Palamós de denegar la llicència d'obres per fer un tercer edifici d'apartaments en el sector nord d'aquest paratge. Els ecologistes, que ja es van oposar a la construcció dels dos primers immobles, consideren que tot aquest complex urbanístic està fora de normativa i que el seu impacte visual és molt sever.
L'Ajuntament de Palamós ha rebutjat concedir la llicència d'obres per al tercer edifici perquè el projecte presentat pels promotors no s'ajusta a la nova normativa del Pla Director Urbanístic de revisió de sòls no sostenibles de la Costa Brava. Salvem la Pineda d'en Gori ho veu molt bé, però creu que la intenció del municipi era concedir la llicència i la llei no l'hi ho ha permès. L'Ajuntament, per la seva banda, insisteix en que aquestes actuacions administratives no tenen cap intencionalitat política i que només s'aplica el que diu la norma urbanística.
Cal recordar que, en relació als 48 apartaments que ja s'han construit a la Unitat d'Actuació Pineda d'en Gori, la plataforma ja va presentar un recurs contenciós administratiu contra la concessió de la llicència d'obres, així com contra el projecte d'urbanització i el conveni urbanístic contemplat en el Pla d'Ordenació Urbana Municipal de Palamós. Aquesta oposició ha tingut continuïtat després amb el projecte del tercer bloc de 24 habitatges. Zeta Figa, portaveu de Salvem la Pineda d'en Gori, ho ha explicat en declaracions a Ràdio Capital.
La plataforma conservacionista recorda que a la pineda d'en Gori hi coincideixen aquest complex urbanístic i el projecte de reforma del camí de ronda. Dues actuacions que consideren molt nocives pel territori.
Precisament a la pineda d'en Gori, l'Ajuntament de Palamós ha acordat recentement introduir un parell de modificacions puntuals en el projecte del camí de ronda, per minimitzar encara més el seu impacte.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...
Notícies relacionades:
27/01/2021 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament denega la llicència pel tercer edifici de la pineda d'en Gori
...
10/12/2020 - Política El Parlament rebutja la compareixença de Salvem la Pineda d'en Gori
...
02/01/2020 - Obres i Urbanisme Ecologistes demanen la compra pública de la parcel·la no edificada de la pineda d'en Gori
...