29/01/2021 Esports - Jordi Rodríguez
Pistes de bàsquet a l'escola La Vila.
El Club Esportiu Palamós no podrà utilitzar els patis de les escoles del municipi per fer entrenaments a l'aire lliure. La decisió de l'Ajuntament, que l'ha condicionat al parer de les comunitats educatives dels centres, ha causat decepció entre els responsables d'aquest club palamosí de bàsquet, que demana solucions per poder mantenir un mínim d'activitat per als seus equips.
Des del 7 de gener passat, quan va entrar en vigor l'últim paquet de restriccions anti-COVID aprovat per la Generalitat, els equips del Club Esportiu Palamós han hagut d'aturar els seus entrenaments al Pavelló Municipal. L'entitat considera fonamental que els seus 180 jugadors i jugadores no perdin el contacte amb el bàsquet, mentre duri aquesta etapa en què només es permet la pràctica de l'esport a l'aire lliure. Per això va proposar poder utilitzar equipaments esportius descoberts públics, com són els patis de les escoles. Concretament va demanar entrenar, fora de l'horari lectiu, a les pistes de les escoles La Vila i Vila-romà. El Departament d'Ensenyament ho va desaconsellar però va dir que la decisió era competència de l'Ajuntament de Palamós, i aquest ho va condicionar al que diguessin les comunitats educatives dels centres. Escoltem l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, aquest dimecres passat en declaracions al programa d'aquesta emissora 'Preguntes'.
El Club Esportiu Palamós encara no té una resposta oficial per escrit, però l'Ajuntament ja li ha comunicat via telefònica que no l'autoritza a fer ús dels espais esportius escolars. Des de l'entitat remarquen que es tractava exclusivament dels patis i de fer una activitat que consideren segura. El president del Club Esportiu, Joan Antoni López, ho ha explicat avui a Ràdio Palamós.
López recorda que hi ha municipis propers, com Torroella de Montgrí o La Bisbal d'Empordà, que han donat totes les facilitats als seus clubs perquè puguin continuar la seva activitat a l'aire lliure. Lamenta que el de Palamós no els hagi autoritzat a fer ús dels patis de les escoles públiques i que, a hores d'ara, tampoc els doni alternatives clares.
Algun equip del Club Esportiu Palamós ha fet entrenaments puntuals a la pista de bàsquet del passeig del Mar. És una situació complicada perquè són espais públics que tenen altres usuaris, i que entrada la nit tenen problemes d'il·luminació. Des del Club proposen habilitar un camp de bàsquet provisional a l'aparcament que hi ha al davant de l'Estadi Municipal Palamós-Costa Brava.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...