25/01/2021 Societat - Jordi Rodríguez
Caixes de peix blau, aquest matí a la Llotja de Palamós.
Les quatre teranyines que formen la flota d'encerclament del port de Palamós han tornat a la feina aquesta nit passada, després de la veda d'un mes. De fet, ja podien tornar a pescar des del divendres passat, però el mal temps ho va impedir. En la primera jornada de feina, aquest matí han arribat a la llotja de Palamós 2.800 quilos d'alatxa, 800 de sardina i 500 d'anxova. La veda, que la flota d'encerclament fa cada any des d'en fa més de vint, té com a finalitat facilitar la regeneració dels bancs de peix blau i que la pesquera sigui sostenible.
Amb la tornada a la feina de les teranyines, a Palamós ara treballen aquestes embarcacions i les de la flota artesanal. La d'arrossegament, incloent les barques que operen dins el Pla de gestió de la gamba, fan veda i no tornaran a la feina fins al dia 1 de març.
Totes les notícies:
02/07/2026 - Obres i Urbanisme Maria Puig demana consens i respecte al criteri tècnic per decidir on es farà la futura depuradora nova
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava està treballant en un estudi d'alternatives per a la...
02/07/2026 - Societat L'escola Els Àngels va acabar el curs un dia abans per insectes en una aula
El curs escolar 2025-2026 va posar el punt i final el 19 de juny passat, però a l'escola...
02/07/2026 - Societat La Capella del Carme inaugura l'exposició 'Menja. Actua. Impacta', sobre alimentació saludable i sostenible
Avui s'ha inaugurat a la Capella del Carme l'exposició 'Menja. Actua. Impacta', sobre alimentació...
02/07/2026 - Cultura Cinema a La Gorga amb 'Estrany riu', i col·loqui amb la directora de càsting
El Teatre La Gorga de Palamós acollirà aquest vespre la primera projecció de l'estiu dins el...
02/07/2026 - Cultura La Biblioteca Municipal obre la temporada de contes infantils al passeig del Mar
Ja som al mes de juliol i, com cada any durant els mesos d'estiu, la Biblioteca Municipal de...