21/01/2021 Societat - Jordi Rodríguez
Imatge d'un control de la Policial Local de Palamós.
La Policia Local de Palamós ha aixecat més d'un centenar d'actes de denúncia per infringir les restriccions anti-COVID al municipi, durant la segona onada de la pandèmia. Concretament hi ha 96 actes a vianants i conductors, per no portar mascareta o per saltar-se el confinament nocturn, i també s'ha actuat contra 5 establiments. Aquestes actuacions s'han fet en el període comprès entre l'1 de novembre i el 10 de gener.
En el cas dels establiments, en tres dels casos s'ha denunciat l'incompliment dels horaris d'obertura, mentre que els dos restants han estat per superar l'aforament màxim permès. El regidor de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament de Palamós, Alfons Bartolomé, explica quina és la prioritat de la Policia Local en el tema dels negocis oberts al públic.
Pel que fa a les 96 denúncies que afecten vianants i conductors, la major part són per estar al carrer injustificadament en l'horari del confinament nocturn. Alfons Bartolomé.
El regidor puntualitza també que l'Ajuntament de Palamós no imposa ni cobra cap sanció, i que tots aquests expedients es posen a disposició de la Generalitat que és qui en decideix la resolució. La Policia Local, d'altra banda, haurà de continuar vigilant el compliment de les restriccions perquè la Generalitat ha anunciat que s'allargaran dues setmanes més, fins al dia 7 de febrer. Així, es manté el confinament municipal arreu del país. Els caps de setmana només poden obrir els comerços considerats essencials i les grans superfícies estan tancades. Es mantenen les limitacions horàries i d'aforament en els bars i els restaurants, el confinament nocturn, i l'activitat cultural amb aforament reduït. Els gimnasos no poden obrir i l'esport només es pot practicar a l'aire lliure.
Totes les notícies:
07/07/2026 - Medi Ambient Els propietaris forestals diuen que falten professionals per a la gestió dels boscos
L'incendi de les Gavarres ha tornat a posar en primer pla el debat sobre la gestió dels boscos del...
07/07/2026 - Serveis Palamós desplega millores en la neteja viària i de platges, ja des d'aquest estiu
L'Ajuntament de Palamós desplega aquest estiu la primera fase del nou contracte de neteja i...
07/07/2026 - Societat Salut recorda consells per protegir-se de la calor, dels mosquits i de les meduses
Estem en plena onada de calor i, en aquest context, és procedent recordar que aquest any la...
07/07/2026 - Esports El palamosí Jaume Soler, premi internacional de comunicació nàutica del RCN de València
El periodista palamosí Jaume Soler ha vist reconeguts els seus 35 anys de dedicació a la...
07/07/2026 - Esports Ferran Pau Fanés tanca la temporada d'atletisme amb una bona actuació al Campionat d'Espanya
El palamosí Ferran Pau Fanés, de l'Associació Atlètica Catalunya, ha tancat aquest cap de...
Notícies relacionades:
05/08/2020 - Societat La Generalitat fixa sancions de fins a 600.000 euros per a qui incompleixi les mesures contra el coronavirus
...
28/07/2020 - Serveis Palamós vigila el compliment de les restriccions per la COVID-19
...
07/01/2021 - Societat Entren en vigor les noves mesures amb confinament municipal diari i comerç tancat el cap de setmana
...