12/01/2021 Societat - Jordi Rodríguez
Una carpa informativa del procés participatiu de Calonge i Sant Antoni. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni destinarà els 100.000 euros del pressupost municipal participatiu del 2021 a la millora i substitució de contenidors d'escombraries i punts de recollida selectiva. Això és el que han votat majoritàriament les 623 persones que han pres part en aquest procés. La xifra de vots vàlids és un 10 per cent superior a la que hi va haver en el pressupost participatiu del 2020, segons ha informat l'Ajuntament.
El segon projecte més votat ha estat l’ampliació i millora de carrils bici i de vies de cicloturisme, per davant de la creació d'una casa d’oficis on els joves del municipi es puguin formar per aprendre oficis tradicionals. En total, la ciutadania de Calonge i Sant Antoni podia triar entre els 29 projectes que s’havien formulat durant la fase de recollida de propostes. Cada persona podia votar 3 projectes, amb un sistema de vot ponderat, de manera que a la primera opció escollida se li assignaven 3 punts, a la segona se li adjudicaven 2 punts, i a la tercera proposta se li assignava 1 punt.
Els 29 projectes eren el resultat de les propostes que la ciutadania va presentar en la fase de recollida d'idees, del 15 de juny al 16 d’agost de l’any passat. Les propostes presentades es van sotmetre a un procés de validació per part dels serveis tècnics municipals per assegurar que complien els requisits establerts en les bases de participació. Aquesta és la cinquena edició dels pressupostos municipals participatius de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni.
Totes les notícies:
10/07/2025 - SSIBE presenta 'La Porxada', els nou espai de dia de Palamós Gent Gran
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà va presentar ahir a la tarda el nou espai de 'La...
10/07/2025 - La Policia Local es reforça amb 11 agents, la majoria interins i en pràctiques
La Policia Local de Palamós reforça la seva plantilla, des d'aquest mes de juliol i fins a finals...
10/07/2025 - Som-hi denuncia manca de planificació en el manteniment de la vialitat
Avui es completarà la reforma dels passos de vianants de l'avinguda de Catalunya de Palamós, en...
10/07/2025 - El preu del lloguer a la costa va pujar d'un 2'3% en el primer trimestre d'any
El darrer informe de la Cambra de la Propietat Urbana de Girona sobre el comportament del mercat de...
10/07/2025 - Mercè Orduña (PSC) rellevarà Arturo Prades com a segona tinent d'alcalde de Calonge i Sant Antoni
La regidora socialista Mercè Orduña ocuparà la segona tinença d'alcaldia de l'Ajuntament de...
Notícies relacionades: