28/12/2020 Medi Ambient - Carlos Ribas
Vista aèria del poblat iber de Castell. (Foto: Museu d'Arqueologia de Catalunya).
Aquestes darreres setmanes s’estan desenvolupant treballs de restauració i consolidació al poblat ibèric de Castell per tal de restituir les estructures afectades pels temporals d’aquest darrer any. Aquesta actuació, finançada pel Departament de Cultura de la Generalitat, a través del Museu d'Arqueologia de Catalunya, compta amb el suport de l’Ajuntament de Palamós. Recentment es va signar un conveni de col·laboració i promoció conjunta en els àmbits de la recerca, la conservació i la difusió del jaciment.
Amb aquest acord es vol donar un major coneixement i valoració del jaciment arqueològic del poblat ibèric de Castell, i de la seva rendibilització cultural a través d'un desenvolupament sostenible. Des de fa anys, l'Ajuntament de Palamós i l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural han treballat conjuntament amb la finalitat de donar a conèixer entre els públics local i visitant els valors històrics, paisatgístics i experiencials del poblat iber i del seu entorn. Jusèp Buyà, director del Museu d'Arqueologia de Catalunya.
Lluís Puig, alcalde de Palamós, referma l'afany que des de l'Ajuntament és té per la preservació del litoral, no només en aspectes mediambientals, sinó també en els que fan referència al seu patrimoni i a la seva història.
El jaciment iber es troba a l'Espai d'Interès Natural Castell-Cap Roig. Construït inicialment al segle VI aC, esdevingué un important enclavament en les rutes comercials vinculades a la ciutat grega d'Empúries. Està localitzat en una petita península, fet que va proporcionar als seus habitants, pertanyents a la tribu dels indigets, un alt control del territori. El seu desenvolupament es va anar adaptant a l'orografia del turó tal i com mostren les diferents estructures construïdes en successives terrasses amb la finalitat de salvar els desnivells existents. El jaciment forma part de la Ruta dels Ibers del Museu d'Arqueologia de Catalunya.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...
Notícies relacionades: