22/12/2020 Societat - Carlos Ribas
Terrassa buida d'un bar palamosí aquest matí.
L'hostaleria i la restauració palamosina critica durament les noves restriccions que ha decretat la Generalitat i que han limitat a la mínima expressió els horaris de bars i restaurants. El president de l'Associació de Restaurants, Tavernes i Locals d'oci nocturn de Palamós, Jordi Rissech, creu que en realitat es tracta d'un tancament encobert que estigmatitza novament un únic sector. Diu que les restriccions han de venir acompanyades d'ajudes sinó la majoria de restaurants es veuran abocats a tancar definitivament. Paral·lelament, una plataforma de restauradors i empresaris de Palamós han convocat una concentració demà al migdia davant l'Ajuntament de Palamós per defensar els drets de l'hostaleria i demanar la fi dels tancaments.
Les noves mesures que va decretar el Govern de la Generalitat per fer front a la darrera onada de contagis de la COVID-19 i que van entrar en vigor ahir són especialment restrictives cap al sector de l'hostaleria. Bars i restaurants només poden obrir en dues franjes horàries, de les set a dos quarts de deu del matí per servir esmorzars i de la una del migdia a dos quarts de quatre de la tarda pels dinars. Per la resta del dia poden tenir obert però només per emportar o per servei a domicili. Una nova estocada a un sector ja de per sí molt afectat des de l'inici de la pandèmia. A la pràctica, molts d'aquests establiments hauran estat tancats més de 5 mesos. I això ha provocat que el sector digui prou. Jordi Rissech, president de l'Associació de Restaurants, Tavernes i Locals d'oci nocturn de Palamós, ha dit aquest matí a Ràdio Palamós que treballar per franges horàries no té solta ni volta. Rissech alerta que les decisions del Govern provoquen la ruïna del sector de l’hostaleria i la restauració, però també dels proveïdors. Per tot plegat, considera que es tracta d'un tancament encobert.
Rissech ha dit que, si no es vol enfonsar l'hostaleria, aquestes mesures haurien d'anar acompanyades d'ajudes reals de rescat del sector, tant pel que fa a les empreses, com pels seus treballadors.
L'Associació de Restaurants, Tavernes i Locals d'oci nocturn de Palamós dona suport a una manifestació que es farà demà a les onze del migdia davant l'Ajuntament per defensar els drets de l'hostaleria. La promouen una seixantena d'empresaris locals del sector que demanen la fi d'aquests tancaments que consideren injusticats. Felip Vergonyós és integrant d'aquesta plataforma.
Vergonyós defensa que hi ha altres camins per aturar la pandèmia sense castigar l'economia i veu incoherents les noves restriccions de la Generalitat.
Els impulsors d'aquesta protesta es reuniran demà amb representants municipals per expressar-los les seves preocupacions. La concentració està prevista a les onze del migdia davant l'Ajuntament. És obligatori l'ús de mascareta i mantenir la distància entre els assistents. Una manifestació més del sector de l'hostaleria que ja va protestar ahir a Barcelona. Diferents federacions i gremis de restauració, hostaleria i locals d'oci nocturn de Catalunya es van reunir ahir a la tarda a la plaça Sant Jaume per reclamar al Govern mesures equitatives per a la contenció de la COVID-19 i que no estigmatitzi i culpabilitzi a un únic sector. Denuncien que les noves restriccions impliquen que les empreses han de continuar amb un ERTO limitatiu i no impeditiu i no poden percebre l’ajut dels autònoms perquè en teoria poden treballar. Alhora alerten que no poden reduïr el lloguer al 50 per cent perquè treballen per franges horàries. Per això, a banda de l'aturada de les restriccions i de la petició d'ajudes efectives, demanen que es facin inspeccions i que es castigui als infractors en concret i no a tota l’hostaleria.
Totes les notícies:
20/06/2019 - Esports Mario Fernández entrenarà la UE La Jonquera
El palamosí Mario Fernández serà el nou entrenador de La Unió Esportiva La Jonquera per a la...
19/06/2019 - Política El govern de Palamós redistribueix àrees en un cartipàs més ampli
L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha firmat aquest matí el decret del nou cartipàs municipal,...
19/06/2019 - Cultura El Festival 'Amb so de cobla' es consolida amb la tercera edició
Avui s'ha presentat a Girona la tercera edició del festival ‘Amb so de cobla’, l’únic que...
19/06/2019 - Obres i Urbanisme Comença el projecte del nou accés a l'aparcament de Sant Joan
S'ha iniciat ja el projecte que permetrà connectar el carrer d'Àngel Guimerà amb l'aparcament...
19/06/2019 - Cultura 21 donacions de sang a la unitat mòbil del passeig del Mar
21 persones van donar sang en la jornada que va organitzar l’Associació de Donants al passeig...
Notícies relacionades:
21/12/2020 - Societat Entren en vigor les noves restriccions
...
18/12/2020 - Societat La Generalitat només endureix les restriccions als bars i restaurants
...
27/11/2020 - Serveis El PROCICAT insta els ajuntaments a fer complir les normes COVID als bars i restaurants
...
15/10/2020 - Societat Bars i restaurants critiquen un tancament que deixarà molt tocat el sector
...