17/12/2020 Societat - Jordi Rodríguez
El 85 per cent dels usuaris de la Residència Calonge s'han vist afectats pel brot. (Foto: google maps).
Fa uns dies uns apuntàvem l'existència d'un brot de coronavirus en una residència de gent gran del nucli de Calonge. Diari de Girona publica avui que el brot afecta de moment 29 usuaris i 10 treballadors d'aquest equipament. Hi ha un únic cas d'hospitalització, i la resta de casos positius evoluciona de manera favorable, amb afectació lleu o assimptomàtica. El 85 per cent dels usuaris de la Residència Calonge s'han vist afectats pel brot, segons aquesta mateixa informació.
Això vol dir 29 dels 34 residents, a més dels 10 treballadors. La primera setmana de desembre es van trobar els primers dos casos positius i es va fer un cribratge massiu. Van sortir 7 casos més de COVID-19 i alguns van anar positivitzant en els dies següents, fins arribar als 29 actuals. Ara es faran noves proves als 5 residents que fins ara són negatius. El seguiment dels casos de coronavirus en residències de gent gran privades, com és el cas, es fa des de l'atenció primària. Ho explica la directora d'Atenció a la Dependència de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, la doctora Núria Comes.
El brot de coronavirus a la Residència Calonge conviu amb el que es va detectar fa unes setmanes al sociosanitari Palamós Gent Gran, de moment amb 50 pacients i 38 professionals infectats.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...