04/11/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Laboratori de l'hospital de Palamós. (Foto: SSIBE).
El Baix Empordà està introduint el test d’antígens com a prova diagnòstica alternativa a la PCR, per detectar els casos de coronavirus. Aquest test dona més agilitat al procés perquè es pot fer en només 20 minuts i no requereix la intervenció d’un laboratori. En les dues últimes setmanes ja se n’han fet més de 300. La prova d’antígens ja s’utilitza en els serveis d’urgències i d’atenció continuada de la comarca, per bé que encara s’estan acabant de perfilar els protocols de cada centre.
De fet, el Departament de Salut ja va anunciar fa uns dies que farà testos ràpids d'antígens, i no PCR, als contactes de les persones que hagin donat positiu per coronavirus. Aquestes proves permeten obtenir resultats en només 20 minuts, i són més fiables en els casos de persones amb símptomes. El test d'antígens ja s'està fent servir al Baix Empordà, com confirma la directora assistencial de Serveis de Salut Integrats, la doctora Anna Ribera.
Al llarg de la segona quinzena del mes d'octubre, s'han practicat un total de 317 testos d'antígens en el conjunt de la comarca. La xifra encara contrasta obertament amb les proves PCR que, en el mateix període han estat quasi 6.800.
Totes les notícies:
29/07/2026 - Serveis FECOTUR vol que el comerç ofereixi valor afegit per combatre les compres 'online'
El comerç electrònic s'ha convertit en el principal enemic de les botigues de proximitat. La...
29/07/2026 - Serveis El Marella Discovery 2 fa escala avui amb 1.900 turistes britànics
La naviliera més fidelitzada a les escales de creuer al port de Palamós, la britànica Marella...
29/07/2026 - Societat Un jove futur patró de pesca basc es forma fent pràctiques a Palamós
L'Organització de Productors Pesquers de Palamós col·labora amb altres territoris pesquers per...
29/07/2026 - Societat Fins divendres encara es poden fer inscripcions per a l'EMAP
L’Escola Municipal d’Adults de Palamós finalitzarà aquest divendres vinent, 31 de juliol, el...
29/07/2026 - Serveis L'hostaleria gironina, a favor del retorn del peatge a l'AP7
La Federació d'Hostaleria i Turisme de les comarques de Girona està a favor que l'autopista AP7...
Notícies relacionades: