03/11/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Treballadors de l'hospital de Palamós. (Foto: SSIBE).
L'evolució de la pandèmia de la COVID-19 al Baix Empordà va a la baixa pel que fa a nous casos diagnosticats, malgrat la situació encara es greu. Els responsables sanitaris de la comarca confien que aquesta tendència es mantingui i que això permeti afluixar la pressió a l'atenció primària, i també a les hospitalitzacions. Ara mateix, una setantena de pacients COVID del Baix Empordà estan ingressats.
Estem parlant de 42 pacients que estan a l'hospital de Palamós. 38 a la quarta planta i 4 a la Unitat de Cures Intermèdies. A banda, n'hi ha 20 més que omplen tots els llits de la nova unitat d'aïllament que es va crear al centre Palamós Gent Gran. En aquest cas, es tracta de malalts que ja no necessiten una atenció mèdica de nivell hospitalari, però que tampoc estan prou bé com per anar cap a casa. Finalment, hi ha 8 malalts que precisen cures intensives i que els han traslladat a centres que tenen aquest recurs.
A l'hospital de Palamós, els pacients amb coronavirus van omplir primer l'ala d'aïllament de la quarta planta, formada per 20 llits. Quan es va superar aquesta capacitat es va haver d'habilitar l'altra meitat de la planta, fins als 38 ingressats que hi ha ara. Per disposar d'aquest espai s'han hagut de variar alguns protocols. Ho ha explicat avui a Ràdio Palamós la doctora Anna Ribera, directora assistencial de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà.
Si calgués ocupar espai d'altres plantes per a malalts COVID, l'hospital de Palamós està preparat per fer-ho. La doctora Anna Ribera, però, creu que no serà necessari si el nombre de casos nous de coronavirus es continua frenant.
Al Baix Empordà s'estan diagnosticant uns 600 casos setmanals de COVID-19. Malgrat estar en nivells molt alts, s'aprecia una certa millora dels valors de risc de contagi, ja per sota dels 1.000 punts, i també de velocitat de transmissió del virus, molt proper a 1.
Totes les notícies:
21/08/2025 - El Comitè d'Empresa de l'hospital denuncia la pressió al servei d'urgències
El Comitè d'Empresa de l'hospital de Palamós i del centre Palamós Gent Gran denuncia la...
21/08/2025 - L'OncoMusicFest ajudarà a millorar l'hospital de dia mèdic de Palamós
Els organitzadors del festival musical solidari OncoMusicFest, que es va fer el mes de maig passat...
21/08/2025 - Detingut per conducció temerària al barri d'Es Pla
La Policia Local de Palamós va arrestar ahir a la nit el conductor d'un turisme que circulava de...
21/08/2025 - 2 cotxes patrulla nous per a la Policia Local de Palamós
La Policia Local de Palamós ha incorporat al seu parc mòbil 2 cotxes patrulla nous. Són 2...
21/08/2025 - El creuer Emerald Sakara fa la seva escala inaugural a Palamós
Avui hi ha escala de creuer al port de Palamós i la fa un vaixell que fins ara no havia visitat...