03/11/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Treballadors de l'hospital de Palamós. (Foto: SSIBE).
L'evolució de la pandèmia de la COVID-19 al Baix Empordà va a la baixa pel que fa a nous casos diagnosticats, malgrat la situació encara es greu. Els responsables sanitaris de la comarca confien que aquesta tendència es mantingui i que això permeti afluixar la pressió a l'atenció primària, i també a les hospitalitzacions. Ara mateix, una setantena de pacients COVID del Baix Empordà estan ingressats.
Estem parlant de 42 pacients que estan a l'hospital de Palamós. 38 a la quarta planta i 4 a la Unitat de Cures Intermèdies. A banda, n'hi ha 20 més que omplen tots els llits de la nova unitat d'aïllament que es va crear al centre Palamós Gent Gran. En aquest cas, es tracta de malalts que ja no necessiten una atenció mèdica de nivell hospitalari, però que tampoc estan prou bé com per anar cap a casa. Finalment, hi ha 8 malalts que precisen cures intensives i que els han traslladat a centres que tenen aquest recurs.
A l'hospital de Palamós, els pacients amb coronavirus van omplir primer l'ala d'aïllament de la quarta planta, formada per 20 llits. Quan es va superar aquesta capacitat es va haver d'habilitar l'altra meitat de la planta, fins als 38 ingressats que hi ha ara. Per disposar d'aquest espai s'han hagut de variar alguns protocols. Ho ha explicat avui a Ràdio Palamós la doctora Anna Ribera, directora assistencial de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà.
Si calgués ocupar espai d'altres plantes per a malalts COVID, l'hospital de Palamós està preparat per fer-ho. La doctora Anna Ribera, però, creu que no serà necessari si el nombre de casos nous de coronavirus es continua frenant.
Al Baix Empordà s'estan diagnosticant uns 600 casos setmanals de COVID-19. Malgrat estar en nivells molt alts, s'aprecia una certa millora dels valors de risc de contagi, ja per sota dels 1.000 punts, i també de velocitat de transmissió del virus, molt proper a 1.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...