28/10/2020 Societat - Carlos Ribas
El projecte es va presentar ahir a la llotja de Palamós.
Palamós ha presentat un nou etiquetatge per identificar les espècies pesqueres locals i la seva qualitat al llarg de tota la cadena de distribució. Es fa amb una cinta, cent per cent reciclable, fixada a la cua del peix en la què hi ha un codi QR que recull la informació del tipus d'espècie, el dia que ha estat pescada, l'embarcació que l'ha capturat i una recepta per cuinar-la. Aquest sistema, que forma part del pla estratègic Palamós Peix per promoure la marca de peix fresc local, es comença a aplicar a la pesquera d'arts menors amb l'objectiu d'ampliar-ho a altres tipus d'arts de pesca de la Confraria palamosina.
L'objectiu d'aquest nou projecte és contribuir a la millora de la qualitat i a l'increment de la traçabilitat i control del producte que se subhasta a la llotja de Palamós. S'identifica les espècies amb una cinta de plàstic totalment reciclable i que se subjecta a la cua del peix. La brida inclou una etiqueta amb un codi QR imprès que recull la informació del tipus d'espècie que es tracta, quan s'ha pescat i quina embarcació ho ha fet, així com una recepta de cuina. Aprofitant aquesta iniciativa també s'ha incorporat el codi QR a totes les etiquetes que s'adjunten a les caixes de peix que diàriament es venen a la llotja de Palamós. Cristina Mañas és la gerent de la Confraria de Pescadors palamosina.
De moment, aquest sistema d'etiquetatge es comença a aplicar a la pesquera d'arts menors, amb espècies com el cap roig, el déntol, el penegal o el gall de Sant Pere i amb peces d'un pes mínim de 600 grams. L'objectiu és que, una vegada el sistema estigui verificat i plenament implantat, es pugui anar incorporant a altres espècies com l'orada, la llagosta o el llobregant, i ampliar-ho a d'altres tipus d'arts de pesca. Toni Albalat, Patró Major de la Confraria de Palamós.
Aquest projecte forma part del Palamós Peix, el pla estratègic impulsat per l'Ajuntament i la Confraria per promoure el peix fresc local i enfortir-ne la marca. Lluís Puig, alcalde de Palamós.
La nova cinta identificativa que s'ha presentat garantirà que les espècies de peix tinguin tota les garanties de qualitat, com una pell brillant, neta, de colors definits, sense danys i sempre amb una temperatura que no superi mai els 5 graus.
Totes les notícies:
29/12/2025 - Es crema la barraca de Cala Estreta
La barraca de pescadors de Cala Estreta s'ha cremat. La Policia Local està investigant les causes...
29/12/2025 - L'alcaldessa valora els trets més importants del pressupost i en destaca la congelació de taxes i tributs
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, ha valorat alguns dels aspectes més destacats del pressupost...
29/12/2025 - Junts per Catalunya creu que l'ambientació nadalenca és molt pobra
Junts per Catalunya creu que l'ambientació nadalenca és molt pobra. El regidor del grup, Josep...
29/12/2025 - Segona funció dels Pastorets dels Showboys
Avui es representa a la Gorga la segona funció dels Pastorets dels Showboys. Ahir es va estrenar...
29/12/2025 - "Xefs amb cor, plats amb causa" recapta 2052 euros per la Fundació Oncolliga
La campanya solidària “Xefs amb cor, plats amb causa”, impulsada per la Fundació Oncolliga...