22/10/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Per aquest nou curs estava previst l'horari saludable a l'institut escola Vila-romà.
L’Ajuntament de Palamós aposta perquè tots els centres educatius del municipi facin horari saludable, en el futur. L’equip de govern d’ERC rebutja l’horari continuat que defensen algunes escoles, perquè considera que incrementa les desigualtats socials i educatives entre alumnes, També perquè creu que l’horari saludable, que inclou una franja horària lectiva per a l’àpat del migdia, s’adapta molt millor a les necessitats dels alumnes i al seu benestar físic i emocional.
La conveniència o no de l'horari partit o de l'horari continu a les escoles és un debat que ve de lluny. Des del curs 2012-2013, Catalunya aplica una prova pilot d'horari continuat en un total de 25 centres educatius del país, 8 d'ells de la demarcació de Girona. L'Ajuntament de Palamós no està per aquesta solució. Creu que l'horari continu no prioritza les necessitats reals de l'alumne. Lluny d'això, diu, potencia la desigualtat. Així ho va argumentar, ahir en el programa de Ràdio Palamós 'Preguntes', la regidora d'Ensenyament, Laura Lafarga.
El debat sobre l'horari continuat a les escoles va arribar aquest dimarts al Ple municipal de Palamós, de la mà d'una moció del grup de Ciutadans que demanava que es reconegui a les comunitats educatives de cada centre la capacitat de decidir quin horari lectiu s'ha de fer. Una posició que té el suport del PSC, com raonava en el mateix plenari la regidora socialista Raquel Gallego.
La moció, però, no va prosperar pels vots en contra d'ERC i de Junts per Catalunya. La regidora republicana Laura Lafarga diu que l'autèntica aposta del govern municipal de Palamós és l'horari saludable, que preveu una franja horària lectiva, entre les dotze i les dues, per dinar, i acabar la jornada lectiva a primera hora de la tarda. La regidora d'Ensenyament hi veu aquests avantatges.
De fet, per a aquest curs, el Departament d'Educació de la Generalitat ja preveia fer l'horari saludable al nou institut escola Vila-romà. Els condicionants de la COVID-19 ho han impedit, però l'objectiu de l'Ajuntament és acabar-ho implantant, tard o d'hora, a totes les escoles de Palamós.
Totes les notícies:
08/05/2026 - Serveis El Marella Explorer desembarca turisme britànic al port
Avui tenim escala de creuer al port de Palamós, la segona d'aquest mes de maig. Va a càrrec del...
08/05/2026 - Societat Jornada doble de donació de sang i plasma, la setmana que ve a Palamós
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants programaran aquesta setmana que...
08/05/2026 - Societat Preinscripcions obertes pels programes formatius del Pla de Transició al Treball
Des d'aquesta setmana està oberta la preinscripció als programes de formació i inserció del Pla...
08/05/2026 - Política L'ANC porta a Palamós la presentació del llibre d'Aleix Sarri 'Ànima de República'
Demà dissabte, l'Assemblea Nacional Catalana porta a la Biblioteca de Palamós un altre acte del...
08/05/2026 - Societat Més de 300 persones participaran aquest diumenge a la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge 10 de maig la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà...
Notícies relacionades: