22/10/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Per aquest nou curs estava previst l'horari saludable a l'institut escola Vila-romà.
L’Ajuntament de Palamós aposta perquè tots els centres educatius del municipi facin horari saludable, en el futur. L’equip de govern d’ERC rebutja l’horari continuat que defensen algunes escoles, perquè considera que incrementa les desigualtats socials i educatives entre alumnes, També perquè creu que l’horari saludable, que inclou una franja horària lectiva per a l’àpat del migdia, s’adapta molt millor a les necessitats dels alumnes i al seu benestar físic i emocional.
La conveniència o no de l'horari partit o de l'horari continu a les escoles és un debat que ve de lluny. Des del curs 2012-2013, Catalunya aplica una prova pilot d'horari continuat en un total de 25 centres educatius del país, 8 d'ells de la demarcació de Girona. L'Ajuntament de Palamós no està per aquesta solució. Creu que l'horari continu no prioritza les necessitats reals de l'alumne. Lluny d'això, diu, potencia la desigualtat. Així ho va argumentar, ahir en el programa de Ràdio Palamós 'Preguntes', la regidora d'Ensenyament, Laura Lafarga.
El debat sobre l'horari continuat a les escoles va arribar aquest dimarts al Ple municipal de Palamós, de la mà d'una moció del grup de Ciutadans que demanava que es reconegui a les comunitats educatives de cada centre la capacitat de decidir quin horari lectiu s'ha de fer. Una posició que té el suport del PSC, com raonava en el mateix plenari la regidora socialista Raquel Gallego.
La moció, però, no va prosperar pels vots en contra d'ERC i de Junts per Catalunya. La regidora republicana Laura Lafarga diu que l'autèntica aposta del govern municipal de Palamós és l'horari saludable, que preveu una franja horària lectiva, entre les dotze i les dues, per dinar, i acabar la jornada lectiva a primera hora de la tarda. La regidora d'Ensenyament hi veu aquests avantatges.
De fet, per a aquest curs, el Departament d'Educació de la Generalitat ja preveia fer l'horari saludable al nou institut escola Vila-romà. Els condicionants de la COVID-19 ho han impedit, però l'objectiu de l'Ajuntament és acabar-ho implantant, tard o d'hora, a totes les escoles de Palamós.
Totes les notícies:
19/09/2026 - Esports El Palamós CF debuta a la lliga amb una derrota davant el Lloret (2-0)
El Palamós ha perdut per dos gols a zero davant el Lloret en el primer partit de la temporada...
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
Notícies relacionades: