16/10/2020 Societat - Jordi Rodríguez
La campanya de vacunació antigripal d'aquest any té una especial importància.
Aquest dilluns comença la campanya de vacunació contra la grip a les àrees bàsiques de salut de Palamós, Palafrugell, La Bisbal i Torroella de Montgrí. La novetat d'aquest any és que la vacunació es farà en espais públics fora de les instal·lacions sanitàries, perquè aquestes ja estan prou ocupades amb l'atenció a la COVID-19. En el cas de Palamós el lloc triat és el local de l'Associació Municipal de la Gent Gran, al carrer del President Macià tocant a la plaça de Catalunya.
L'horari serà de dilluns a dijous, de deu a dues, mentre que els dilluns i els dimecres també hi haurà horari de tarda, de tres a set. En el cas de Calonge i Sant Antoni, el punt de vacunació serà la Sala de Plens de l'Ajuntament, a la plaça de la Concòrdia, de dilluns a dijous, de deu a una. Per facilitar el procés, aquest any no cal demanar cita prèvia sinó que es pot acudir directament en els horaris indicats. Malgrat tot, els consultoris locals també vacunaran la seva població de risc i la ciutadania hi pot trucar directament per a que la informin. En aquest sentit, l'hospital de Palamós també habilitarà una consulta per vacunar els pacients que s'hi van a visitar i que formen part d'aquests grups de risc.
La campanya de vacunació antigripal d'aquest any, que s'allargarà fins al 6 de novembre, té una especial importància. Les autoritats sanitàries fan una crida a vacunar-se per evitar que aquesta malaltia s'afegeixi a la COVID-19. Així mateix, prevenir la grip vacunant-se també serà útil per descongestionar els equipaments sanitaris. Gero Domínguez és infermer de l'ABS Palamós.
L'any 2019, a l'Àrea Bàsica de Salut de Palamós es van vacunar 4.642 persones, el 77 per cent de la població considerada de risc. Paral·lelament a la campanya adreçada a la ciutadania, el dilluns passat ja es va posar en marxa la vacunació antigripal específica per al personal sanitari. L'any passat hi va participar el 34 per cent del col·lectiu i ara es vol arribar fins al 75 per cent.
Totes les notícies:
18/05/2026 - Medi Ambient Projecte del Museu de la Pesca per repoblar espècies de peix autòctones
El Museu de la Pesca de Palamós impulsa un programa per reduir la pèrdua de la biodiversitat...
18/05/2026 - Societat 89 donacions de sang i 28 de plasma en la jornada doble al CAP Palamós
El Banc de Sang i Teixits i l'Associació de Donants han saldat amb 89 donacions de sang i 28 de...
18/05/2026 - Serveis Setmana amb 3 escales de creuer al port de Palamós
Avui comença una setmana amb força activitat pel que fa a les escales de creuer al port de...
18/05/2026 - Societat El 'Fit Jove' prepara activitats d'esport i salut per a l'estiu
Les àrees de Joventut, Esports, i Ciutat Educadora de l'Ajuntament de Palamós posen en marxa una...
18/05/2026 - Cultura 'Llegir el teatre' a la Biblioteca Municipal, amb 'El firmament', de Lucy Kirkwood
Avui dilluns hi ha sessió de club de lectura a la Biblioteca Municipal de Palamós. Concretament...
Notícies relacionades: