15/10/2020 Successos - Jordi Rodríguez
La policia catalana va localitzar més de 1.700 plantes de marihuana. (Foto: Mossos d'Esquadra).
El Ministeri de l’Interior valora en 400.000 euros la droga incautada pels Mossos d’Esquadra en un mas de Palamós, la setmana passada. La policia catalana va localitzar més de 1.700 plantes de marihuana, en un cultiu camuflat en un soterrani de la propietat. L’operatiu es va saldar amb la detenció d’un matrimoni i el seu fill, així com de la persona que tenia cura de la plantació. Tots ells estan en llibertat amb càrrecs.
L'operació policial es va fer a primera hora del matí del divendres passat en l'habitatge familiar, un mas situat al paratge de La Pietat. Els agents van intervenir 1.744 plantes de marihuana i 10'6 quilos de cabdells. El valor de la droga incautada, segons els Mossos d'Esquadra, s'enfila fins als 400.000 euros, segons l'informe realitzat per l'Oficina Central Nacional d'Estupefaents del Ministeri de l'Interior.
La plantació estava amagada en diverses sales soterrades i s'hi accedia per una porta oculta sota la menjadora d'un galliner. En aquestes estances es van intervenir 57 focus, 24 ventiladors, 5 extractors, 4 aparells d'aire condicionat, caixons per separar fulles, bombetes i productes potenciadors de les plantes. La policia també va localitzar 20.200 euros en efectiu amagats en una caixa de colònia, dues màquines de comptar bitllets, tres bàscules de precisió, una pistola detonadora, i diferents anotacions referents al cultiu de les plantes.
Segons els Mossos d'Esquadra, la Unitat d'Investigació de la comissaria de La Bisbal va tenir coneixement, el mes de setembre passat, de l'existència d'aquesta plantació de marihuana. Ja en les primeres indagacions es va comprovar la forta olor, pròpia d'aquest conreu, que hi havia al voltant de la finca. També es va comprovar, a través de la companyia subministradora, l'existència de defraudació de consum elèctric. Un cop reunits tots els indicis, els agents van accedir a la casa on van verificar que hi havia una doble escomesa que no registrava ni facturava el consum de llum, perquè no passava pel comptador principal. En l'operatiu van ser detinguts un matrimoni, tots dos de 48 anys, i el seu fill de 19, tots residents a Palamós i de nacionalitat espanyola. També va ser arrestat un home de 42 anys, originari de Mali, que presumptament s'encarregava del manteniment i la vigilància del cultiu. Aquest i el jove estan acusats d'un presumpte delicte contra la salut pública, mentre el matrimoni n'afegeix un altre de defraudació de fluid elèctric. Tots els detinguts estan en llibertat amb càrrecs, després de passar pel jutjat de guàrdia, com ja va explicar aquesta emissora fa uns dies.
Aquesta plantació de marihuana s'ocultava sota el galliner d'un mas a Palamós. Tres detinguts d'una mateixa família i droga valorada en 400.000€ ??https://t.co/3aanXoyyo8 pic.twitter.com/Y7CndRxsDL
— Mossos (@mossos) October 14, 2020
Totes les notícies:
30/04/2025 - El Palamós perd davant el Vic (0-3) i certifica el descens a la Primera Catalana
El Palamós ha perdut davant el Vic per 0 gols a 3, en un partit que s'hauria d'haver disputat el...
30/04/2025 - La Generalitat ajorna la taxa turística fins a la tardor
Finalment, demà dijous no entrarà en vigor la puja de la taxa turística. El Govern de la...
30/04/2025 - SOS Costa Brava relativitza els revessos judicials pels PDU de sòls no sostenibles
El Pla Director Urbanístic de sòls no sostenibles de la Costa Brava va ser l'aposta de la...
30/04/2025 - VOX demana més mesures contra les ocupacions d'habitatges
El grup de VOX a l'Ajuntament de Palamós vol més determinació contra les ocupacions d'habitatges...
30/04/2025 - El 12 de maig s'obriran les preinscripcions pel Casal d'Estiu
L'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Palamós ha fixat entre el 12 i el 16 de maig el període de...