24/09/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Els vuit nois i noies que han fet d'informadors COVID aquest estiu. (Foto: Creu Roja Palamós).
La campanya de sensibilització per prevenir els contagis de la COVID-19 en l'oci nocturn ha arribat a més de 2.000 joves a Palamós. La iniciativa s'ha dut a terme entre el 15 d'agost i el 15 de setembre en diferents municipis gironins, especialment de la Costa Brava. Ha estat una campanya promoguda per la Generalitat i que ha executat sobre el terreny personal contractat per Creu Roja. La finalitat era fer arribar a la població jove les normes preventives per evitar el contagi del coronavirus.
La campanya s'ha fet arreu de Catalunya, però a la demarcació de Girona s'ha focalitzat a Blanes, Castelló d'Empúries, Figueres, Girona, Lloret de Mar, Palamós, Platja d'Aro, Roses i Sant Feliu de Guíxols. En el cas de Palamós, hi han treballat 8 informadors i informadores que han sensibilitzat un total de 2.064 joves, i que han repartit 1.696 mascaretes. L'acció s'ha focalitzat en joves d'entre 16 i 23 anys. En el global de la campanya realitzada a les comarques gironines, Creu Roja apunta que 3 de cada 4 joves s'han mostrat oberts a la sensibilització i han tingut una actitud positiva. Malgrat tot, només el 44 per cent del jovent que s'ha observat duia la mascareta ben posada.
En paral·lel, s'ha dut a terme una campanya a través de les xarxes socials des dels comptes oficials de Creu Roja a Catalunya, i també des de les assemblees locals. Els continguts han aconseguit més de 10 milions d'impressions.
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...
Notícies relacionades: