18/09/2020 Societat - Jordi Rodríguez
La plaça de mossèn Gumersind, amb l'església de Santa Eugènia de fons.
L'Ajuntament de Palamós manté el compromís de fer una consulta popular sobre el topònim municipal, dins aquest mandat. El Ple que es va fer el dimarts passat, però, va rebutjar una moció del grup de la Candidatura d'Unitat Popular, que proposava activar el procés i que el referèndum fos una realitat no més enllà de la tardor del 2022. Es tractaria de posar fil a l'agulla als compromisos a què van arribar els diferents grups polítics municipals, en l'acte públic que va organitzar el febrer passat l'Associació de Veïns de Sant Joan.
Aquesta entitat ja fa molts anys que treballa perquè el nom del nucli estigui reflectit en el topònim municipal, juntament amb el de 'Palamós'. En aquella trobada, tots els grups municipals van coincidir en què la millor manera de decidir-ho era a través d'una consulta popular, amb un treball previ de documentació i informació. La CUP ja feia mesos que proposava tractar la qüestió a través d'una moció al Ple, tal i com també havia demanat la mateixa associació de veïns. La va proposar a la resta de grups i, en no obtenir resposta, va decidir presentar-la en solitari, va explicar la seva portaveu, Roser Huete, en el plenari del dimarts passat. Els cupaires, però, només van trobar el suport de Junts per Catalunya. A la resta de formacions els va fer recança que a la moció s'esmenti el terme 'Vila-romà' com una de les alternatives per canviar el topònim, quan aquesta qüestió, van dir, no es va plantejar en la reunió del febrer. La regidora de la CUP, Roser Huete, va proposar esmenar-ho.
Això no va prosperar, perquè des de l'equip de govern d'ERC es va demanar la retirada de la moció, fet que la CUP no va acceptar. La portaveu dels republicans i regidora de Participació, Maria Puig, va proposar parlar del tema en un altre àmbit.
Puig va confirmar, en qualsevol cas, que la consulta pel topònim municipal es farà abans d'acabar aquest mandat municipal. La moció de la CUP es va rebutjar amb el vot en contra d'ERC i les abstencions del PSC i de Ciutadans.
Totes les notícies:
13/05/2025 - SOS Costa Brava demana més regulació de la nàutica recreativa
L'entitat SOS Costa Brava diu que l'increment de la nàutica recreativa ha creat un desgavell en...
13/05/2025 - 'Palamós Terra de Mar' es dedica aquest any a la vigilància marítima
Aquest cap de setmana que ve, el port de Palamós acollirà la 18a edició del tradicional festival...
13/05/2025 - Palamós s'ha promocionat a la fira Expovacaciones, a Bilbao
El municipi de Palamós ha participat aquest cap de setmana darrer a la fira Expovacaciones de...
13/05/2025 - L'Ajuntament adjudica i lliura les claus dels horts urbans
L'Ajuntament de Palamós va lliurar la setmana passada les claus dels horts urbans que encara...
13/05/2025 - La Llar Municipal de la Gent Gran farà portes obertes el mes que ve
L'Associació Gent Gran de Palamós farà el mes que ve una jornada de portes obertes al seu local...
Notícies relacionades: