14/09/2020 Societat - Carlos Ribas
Els alumnes d'aquests centres tenen necessitats educatives especials. (Foto: Dincat).
Els Centres d’Educació Especial obren les portes aquest dilluns enmig de la incertesa i preocupació de professionals i famílies. Dincat, que representa un total de 60 d’aquests centres a Catalunya, lamenta que prop de 7.300 alumnes amb necessitats educatives especials comencin el curs sense comptar amb un pla concret i específic que garanteixi els recursos suficients i el bon funcionament d’aquests centres.
Tanmateix, l’organització aplaudeix la decisió de considerar les escoles d’educació especial com un servei essencial, de manera que es preveu la continuïtat de la seva activitat davant de possibles nous confinaments provocats per la COVID-19. A Palamós, avui torna a obrir les seves aules l'Escola d'Educació Especial Els Àngels. Carol Sánchez n'és la seva directora.
Els Centres d’Educació Especial reclamen entrar en la mesura de la dotació extraordinària de plantilla que el Departament d'Ensenyament es va comprometre a implementar. Cal tenir en compte que la infraestructura de la majoria d’aquests centres és petita i això obliga a haver de redistribuir l’alumnat per poder mantenir la distància de seguretat, fent imprescindible comptar amb més recursos humans. Carol Sánchez, directora de l'Escola d'Educació Especial Els Àngels de Palamós.
L’Escola d’Educació Especial Els Àngels es va fundar el 1969 a Palamós i des del 1983 ocupa la seva actual seu al barri del Tennis. Acull usuaris amb discapacitació psíquica, entre els 3 i els 21 anys.
Totes les notícies:
15/12/2025 - La UE autoritza 143 dies de feineig a la flota d'arrossegament mediterrània al 2026
La Comissió Europea i els països membres han acordat finalment unes quotes de pesca per a l'any...
15/12/2025 - El Comitè d'Empresa demana suport polític al projecte de l'hospital nou
El Ple de l'Ajuntament de Palamós votarà demà la proposta de modificació del Pla d'Ordenació...
15/12/2025 - L’impacte econòmic estimat dels creuers deixa uns 6,6 de milions al territori
Aquest dissabte passat es va tancar la temporada de creuers amb la visita del vaixell AIDAluna al...
15/12/2025 - SSIBE dona 5'6 tones d'aliments i productes d'higiene a Càritas Baix Empordà
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha donat 5.600 quilos d'aliments i productes per a la...
15/12/2025 - 'Poesia en forma de rosa', de Pier Paolo Pasolini, avui al club de lectura de la Biblioteca
Aquesta tarda es reunirà el 'Club de poesia', un dels clubs de lectura que funcionen dins el...
Notícies relacionades: