10/09/2020 Cultura - Carlos Ribas
Un concert de l'Orquestra Di-versiones. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
Ahir es van complir quinze anys del primer concert de l'Orquestra Di-versiones. El que en aquell moment era una solució d'urgència per la Festa Major de Calonge ha esdevingut en un projecte vital, musical i transversal que ja dura tres lustres i que ha convertit la banda calongina en tot un fenomen de masses. Aquest precisament no ha estat l'any de Di-versiones, per culpa del coronavirus, però ningú dubta que resistiran com han fet fins ara, amb calça curta i bon humor.
El 9 de setembre de 2005 el grup Hotel Cochambre havia de tocar a la Festa Major de Calonge però va cancelar el concert. Integrants de les bandes calongines Fes-te Fotre i Defecto van preparar un xou d'urgència amb un repertori format per cançons de Rocío Durcal, Raffaela Carrà o Miguel Bosé per sortir del pas i passar-ho bé. Poc podrien haver imaginat que quinze anys després haurien fet centenars de concerts arreu de Catalunya, a París o sense públic en una actuació durant el confinament retransmesa per televisió. Albert Fort, cantant de Di-versiones.
Durant tots aquests anys s'han anat reinventant i oferint nous formats. El Diverdisco, el Festival Diverland i faltava la cirereta, el Diverllibre, escrit pel periodista esportiu del Diari de Girona, Jordi Roura, i que es va presentar aquest estiu durant la Festa Major de Calonge. La pandèmia de la COVID-19 ha afectat amb duresa les bandes de gran format que acostumen a tocar en Festes Majors. Di-versiones n'és un clar exemple. Aquesta temporada ha vist com se li anulaven bona part dels concerts. Han buscat alternatives i han reformulat el seu espectacle per reduir l'aforament però, com admet el seu cantant Albert Fot, és complicat.
L'Orquestra Di-versiones va ser premiat com a millor grup de versions de Catalunya l'any passat. Ha recorregut escenaris d'arreu del país i de l'estranger. Ha animat el confinament amb videoclips que s'han fet virals a la xarxa i estem segurs que, un cop passada la pandèmia, tornaran amb més força que mai. De moment, ja poden tornar a cantar 'quince años tiene mi amor'.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...