10/09/2020 Cultura - Carlos Ribas
Imatge d'arxiu d'una Diada de Catalunya a Palamós.
Palamós celebra la Diada Nacional de Catalunya, enguany molt condicionada per la COVID-19. Comença avui mateix, amb la tradicional revetlla i continua demà divendres 11 de setembre amb l'acte institucional. Tot es farà a la plaça de Catalunya amb l'aforament limitat a unes 200 persones ubicades en cadires i seguint totes les mesures de seguretat per prevenir el contagi de coronavirus, com l'ús obligatori de mascaretes.
La revetlla comença avui a les set de la tarda a la Biblioteca municipal amb la lectura dramatitzada 'Després d'Auschwitz', amb motiu de la commemoració del 75è aniversari de l'alliberament del camp de concentració nazi, a càrrec d'actors i actrius de Gespa Teatre. Comptarà amb l'acompanyament musical dels alumnes de l'Aula de Musical de Palamós. i . Més tard a les 20 h i a la plaça de Catalunya, es durà a terme el concert de revetlla, a càrrec de la formació musical La Puça, que oferirà una àmplia selecció de temes Folk. Núria Botellé, regidora de Cultura de l'Ajuntament de Palamós.
Els actes institucionals de la Diada Nacional de Catalunya centraran demà divendres les propostes culturals i tradicionals de l'Onze de Setembre a Palamós. La jornada s'iniciarà a les dos quarts de dotze del migdia amb la hissada de la senyera, l'ofrena floral i la lectura del manifest. Aquest acte institucional serà acompanyat pel recital musical que realitzarà la cantant Marta Rius, acompanyada a la guitarra per Guillem Ballaz. La jornada festiva del divendres 11 de setembre es tancarà a l'escenari del passeig del Mar, a partir de les set de la tarda, amb un concert de sardanes a càrrec de la cobla Bisbal Jove.
Totes les propostes culturals i institucionals s'inclouen dins el programa 'Setembre popular' que conclourà dissabte 12 de setembre, a partir de les vuit del vespre, amb un concert d'havaneres que realitzarà la formació palamosina Norai, a l'escenari del passeig del Mar.
Recordem també que les assemblees de la CUP de Palamós Vila-romà i de Calonge i Sant Antoni i ARRAN Baix Empordà han convocat una manifestació reivindicativa per demà divendres. Es tracta d'una concentració estàtica, seguint totes les mesures COVID, a la platja Gran de Palamós a les 17.14h.
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...