28/08/2020 Política - Jordi Rodríguez
Diada de l'Onze de Setembre, l'any passat.
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana a Palamós, Sant Joan i Vall-llobrega ha decidit finalment renunciar a organitzar la concentració reivindicativa prevista per la Diada Nacional de Catalunya. Ho ha decidit l'assemblea local, valorant el risc que suposa fer un acte d'aquest tipus en el context actual de repunt de les infeccions per coronavirus.
De fet, la crisi de la COVID-19 ja havia motivat que la nacional de l'ANC descartés fer una gran mobilització i optés, com a alternativa, per convocar concentracions més petites en un centenar de localitats del país. Palamós era una de les elegides, i la territorial havia acceptat organitzar l'acte, que consistiria en una concentració davant la Capitania Marítima i l'administració de Duanes. Les noves mesures preventives adoptades per la Generalitat, que mantenen el dret de manifestació però limiten les reunions socials a grups de no més de 10 persones, posava en qüestió la celebració de l'acte. Finalment, l'ANC de Palamós ha reunit la seva assemblea i ha decidit renunciar a la concentració de la Diada. Ho ha explicat Modest Bellés, que és membre de la junta.
Malgrat a Palamós no hi haurà concentració, sí que n'hi ha convocades a La Bisbal d'Empordà i a Sant Feliu de Guíxols. D'altra banda, la territorial de l'Assemblea a Palamós continuarà muntant la seva parada al passeig del Mar per tothom qui vulgui comprar samarretes o estelades, de cara a la Diada. A banda, l'ANC també ha preparat la celebració d'una Diada virtual. Això es farà a partir d'uns codis QR, que es podran compartir en xarxa i que acabaran configurant un mapa d'adhesions. L'accés a aquest codi tindrà un preu de 2 euros i el que es recapti es destinarà a finalitats solidàries relacionades amb la cultura, la salut o el medi ambient.
Totes les notícies:
18/12/2025 - Suport ampli del Ple al tràmit urbanístic pel futur hospital nou
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar inicialment aquest dimarts la modificació del Pla...
18/12/2025 - Els veïns del bloc de la SAREB d'Isabel Vilà eviten el desnonament
Un total de 13 famílies que viuen en un grup d'habitatges situats entre el camí Vell de la Fosca...
18/12/2025 - Comencen les obres d'un nou giratori d'accés a Calonge
La Diputació de Girona ha començat les obres de construcció d'un giratori per accedir al nucli...
18/12/2025 - 'Molt lluny', del Cicle Gaudí de cinema català, avui a La Gorga
L'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de Palamós i el Cicle Gaudí de cinema català presenten avui...
18/12/2025 - 'Contes musicats de Nadal' a la Biblioteca Municipal
La literatura oral infantil i la música es donaran la mà aquesta tarda a la Biblioteca Municipal...