25/08/2020 Serveis - Jordi Rodríguez
El sector de la restauració ha treballat força a l'agost i amb un resultat més discontinu al juliol.
L'associació de comerciants i restauradors de Palamós FECOTUR creu que la campanya d'estiu ha estat prou satisfactòria, si es compta amb les males perspectives que donava la crisi del coronavirus. La peculiaritat del teixit turístic del municipi, molt basat en la segona residència de gent del país, ha possibilitat que els establiments, sobretot la restauració, hagin fet un bon agost, amb un resultat més discontinu al juliol.
El president de FECOTUR, Toni Bachiller, explica que Palamós s'ha beneficiat clarament del turisme de proximitat, un filó que ja explota habitualment i que amb la pandèmia s'ha accentuat encara més. Amb totes les incerteses que hi havia la primavera passada, Bachiller creu que el balanç de l'estiu és prou bo.
Des de FECOTUR han trobat a faltar el turisme estranger que, sobretot al juny i al juliol, ajuda a aguantar els dies d'entre setmana. També ha faltat el suport puntual que donen els passatgers de creuer, aquest any inèdits. Toni Bachiller, president del Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, diu que els sectors públic i privat han de col·laborar i ha posat aquest exemple.
Bachiller espera que els caps de setmana del mes de setembre es mantingui el bon to de l'ocupació, si l'evolució de la COVID no diu el contrari. El president de FECOTUR insisteix que aquesta crisi s'ha d'aprofitar perquè el sector dels serveis es reinventi i s'adapti als nous hàbits de la població.
Totes les notícies:
28/04/2026 - Societat Comencen les reunions participatives de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris
L'Ajuntament de Palamós recupera a partir d'avui les reunions amb veïns de diferents zones del...
28/04/2026 - Societat La Síndica de Greuges arriba al final del mandat satisfeta amb l'experiència
La Síndica de Greuges de Palamós, Fina Camós, ha arribat al final del període de 5 anys al...
28/04/2026 - Serveis L'Oficina de Turisme i el Museu de la Pesca renoven els certificats de qualitat turística
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha lliurat els distintius de qualitat turística a més de 90...
28/04/2026 - Societat L'hospital de Palamós acull una exposició sobre la història de la prevenció de riscos laborals
L'hospital de Palamós acull l’exposició 'Un viatge per la història de la prevenció de riscos...
28/04/2026 - Cultura Club de lectura juvenil 'Entre línies', avui a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós ha incorporat una proposta nova a la seva oferta de clubs de...
Notícies relacionades: