16 positius en una setmana disparen els contagis de la COVID-19 a Palamós

25/08/2020 Societat - Jordi Rodríguez


En el conjunt de la comarca es detecten més del doble de casos que a començaments de mes. (Foto: SSIBE).

En el conjunt de la comarca es detecten més del doble de casos que a començaments de mes. (Foto: SSIBE).

Amb només set dies de diferència, el municipi de Palamós ha vist disparar-se el diagnòstic de casos positius de COVID-19. Si la setmana del 10 al 17 d'agost es van detectar 3 casos, des del dia 18 i fins a avui mateix els positius per prova PCR han estat 16, cinc vegades més que la setmana anterior. En el conjunt de la comarca es detecten més del doble de casos que a començaments de mes.

Fins ara, Sant Feliu de Guíxols havia estat el municipi del Baix Empordà on la pandèmia estava adquirint xifres preocupants. Ara se li afegeix Palamós, amb aquests 16 diagnòstics positius per PCR en només una setmana. Bé és cert que ara es detecten més casos, perquè es fan més proves. En el conjunt del Baix Empordà s'estan fent un miler de test PCR a la setmana, amb un 6'8 per cent de positius. Si la primera setmana d'agost se'n van detectar 29, en la segona ja van ser 54, i entre els dies 15 i 21 d'agost, 67 positius per PCR. El barem de risc de rebrot a la comarca ja és de 110. Recordem que el risc alt és a partir de 100.
La ràtio de contagi és ara mateix d'1'19. Això vol dir que l'epidèmia creix perquè cada diagnosticat té capacitat per infectar més d'una persona. De moment, al Baix Empordà la Generalitat reporta quatre pacients ingressats per coronavirus. Crida l'atenció que la mitjana d'edat de les persones que donen positiu en el test PCR és cada vegada més baixa, i ara se situa en els 35 anys.


Evolució dels casos i de la Rt del SARS-CoV2 Regió sanitària de Girona. Dades del 25 d'agost de 2020.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...