14/08/2020 Cultura - Jordi Rodríguez
L'historiador Gabriel Martín va passar ahir pels micròfons del programa "Ple al 15".
Demà hi ha la segona i última entrega d'aquest estiu de la ruta guiada 'La bruixeria a Palamós: entre la llegenda i la història'. És fa per cinquè any consecutiu, de la mà de l'historiador palamosí Gabriel Martín. Un itinerari per diferents indrets de Palamós relacionats popularment amb la bruixeria, per interpretar la seva presència a la vila des de temps remots.
L'activitat compagina els relats fantàstics, les creences populars i les supersticions, amb la identificació de persones i fets reals, amb justificació històrica. Fets documentats en llibres sacramentals, processos judicials i correspondència parroquial. L'impulsor i guia d'aquesta activitat, Gabriel Martín, matisa la imatge estereotipada que tenim de les bruixes i la posa en el context real. Així ens ho explicava ahir, en el programa de Ràdio Palamós 'Ple al 15'.
'La bruixeria a Palamós' viurà demà una nova entrega, l'última de la temporada. Comença a la punta del far de Palamós, amb la caiguda del sol, i després va baixant cap al barri Vell. És una activitat gratuïta i si voleu més informació podeu consultar al Museu de la Pesca de Palamós.
Totes les notícies:
17/09/2025 - La consulta popular pel topònim municipal es farà el 23 de novembre
La consulta popular per decidir si el nom del municipi de Palamós també ha d'incorporar el de...
17/09/2025 - El barri d'Es Pla obre avui les reunions participatives veïnals
Avui comença el cicle de reunions de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris, que...
17/09/2025 - Curs gratuït per ajudar a crear perfils a Linkedin
El Servei de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós iniciarà a finals d'aquest mes una...
17/09/2025 - SSIBE organitza la seva segona Jornada de salut comunitària
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha programat pel dia 2 d'octubre proper la segona...
17/09/2025 - 'Cuidem-nos!': promoció de la salut i el benestar a Calonge i Sant Antoni
L'Associació de Dones del Baix Emporda i l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni impulsen el...
Notícies relacionades: