11/08/2020 Serveis - Jordi Rodríguez
Les bodegues Bruguerol a la Vall de Bell-lloc. (Foto: Lluís Tolosa).
La pandèmia del coronavirus ha fet que aquest estiu sigui diferent als que havíem viscut fins ara. Una de les coses que han canviat són els usos del fet turístic. Aquest estiu ha tornat la forma de viatjar dels anys 70. Familiar, en cotxe i amb destins de proximitat. Els experts vaticinen que aquest canvi de model consolidarà Catalunya com a destinació de turisme sostenible. Un nou paradigma més respectuós amb el medi ambient i també amb els veïns que hi viuen.
El canvi de model és evident. D'agafar vols un cop al mes per visitar una capital europea i de viatjar a l'estiu a destinacions exòtiques i llunyanes, hem passat a la força a una alternativa més sostenible i respectuosa. En molts casos, aquest estiu les vacances es fan a prop de casa, en cotxe i,sovint, buscant destinacions poc massificades. D'aquí, la bona temporada que estan tenint les cases de turisme rural, per exemple. Segons els experts, aquest context ajudarà a donar embranzida a Catalunya com a destinació ecoturística basada en el patrimoni natural, cultural i local. Així ho veu, si més no, el director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font.
El Baix Empordà és un territori que s'ha distingit, precisament, com un bon escenari per a aquest tipus de turisme sostenible. La condició especial del seu teixit hoteler, amb establiments de petit format i estructura empresarial familiar, ho facilita.
Totes les notícies:
12/06/2026 - Medi Ambient La platja de Castell es reobre al bany, un cop feta la reparació de l'emissari submarí
Els resultats de les analítiques practicades des del dimecres passat i fins avui diuen que l'aigua...
12/06/2026 - Societat L'hospital de Palamós presenta la seva Unitat de semicrítics connectada amb el Trueta
Aquest matí s'ha presentat a Palamós el desplegament del nou model d'atenció al pacient crític...
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Tres cuineres locals es converteixen en Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026
La Gamba de Palamós ja té ambaixadores per a aquest 2026. La Comissió Reguladora de la Marca de...
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...