07/08/2020 Política - Jordi Rodríguez
La regidora de la CUP a l'Ajuntament de Palamós, Roser Huete.
El grup municipal de la CUP a l'Ajuntament de Palamós ha criticat amb duresa l'acord a què han arribat l'Estat i la Federación Española de Municipios i Provincias, perquè els ajuntaments transfereixin a l'administració central els seus romanents de tresoreria. El govern de l'Estat es compromet a anar retornant aquests recursos als municipis, perquè aquests en facin ús. La CUP ho qualifica de xantatge, hi veu un atac a l'autonomia local i proposa respondre amb la desobediència.
Una de les conseqüències de la crisi econòmica que va començar al 2008 va ser un estricte control de la despesa dels ajuntaments. Això ha fet que molts municipis, com és el cas de Palamós, generin superàvit en els seus comptes anuals i vagin acumulant un romanent de tresoreria. No en poden fer el que vulguin, però, perquè l'Estat els obliga a utilitzar-lo preferentment per reduir el deute municipal. Amb la crisi de la COVID-19, els ajuntaments han demanat reiteradament poder fer ús d'aquests recursos per a fer front a l'impacte social i econòmic que està tenint l'emergència sanitària. Ara, l'Estat i la Federación Española de Municipios i Provincias han arribat a un pacte. A grans trets, els ajuntaments transferiran al govern central els seus romanents de tresoreria, i aquest els garanteix que entre els anys 2020 i 2021 podran gastar, amb condicions, un mínim del 35 per cent d'aquests fons. A Palamós, el grup municipal de la CUP ha estat el primer a pronunciar-se públicament i ho ha fet de manera molt crítica. Escoltem la seva portaveu, Roser Huete.
Huete creu que la resposta que mereix aquesta decisió de transferir a l'Estat els estalvis muncipals és la desobediència.
L'Associació Catalana de Municipis també s'ha manifestat en contra del pacte entre l'Estat i la Federación, mentre que el president de la Generalitat, Quim Torra, ha anunciat un recurs d'inconstitucionalitat.
Totes les notícies:
03/05/2026 - Esports El Palamós s'emporta la victòria al camp del Mollet (0-3)
El Palamós ha sumat els tres punts en el partit disputat avui al camp del cuer del grup, el...
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...