16/07/2020 Societat - Jordi Rodríguez
El centre Palamós Gent Gran (Foto: SSIBE)
Les persones grans que viuen en les més de 1.000 residències que hi ha a Catalunya no poden sortir d'aquests centres, per prevenir els contagis de coronavirus. La mesura està vigent des d'ahir dijous i l'ha pres el Govern de la Generalitat. La prohibició fa referència a les sortides esporàdiques dels geriàtrics, amb una durada de menys de tres setmanes, i pretén protegir un dels sectors de població més vulnerables a la COVID-19. Així, els avis podran marxar de vacances, però no fer sortides diàries o setmanals fora del control dels centres.
La decisió l'han consensuat la Generalitat i la patronal del sector, amb l'objectiu de controlar possibles rebrots del coronavirus en les residències de gent gran. Es parteix del principi que es pot controlar la tornada de vacances dels avis amb una prova PCR o una quarentena, però no hi ha capacitat de fer el mateix protocol si es tracta de sortides puntuals.
Aquesta mesura es pren amb caràcter general en totes les residències de gent gran del país. A banda, hi ha els casos de les restriccions de visites als geriàtrics en funció dels rebrots. En les zones més conflictives ja s'ha adoptat aquesta decisió. En aquests llocs no hi pot haver ni sortides ni ingressos de residents, ni tampoc visites de familiars.
Totes les notícies:
28/07/2026 - Obres i Urbanisme 6 empreses opten a fer les obres de la segona fase del passeig del Mar
Un total de 6 empreses constructores s'han presentat al concurs públic de l'Ajuntament de Palamós...
28/07/2026 - Societat Molta ocupació de llits d'atenció intermèdia i a la dependència
Els llits del centre Palamós Gent Gran destinats a l'atenció intermèdia i a la dependència...
28/07/2026 - Serveis L'Ajuntament vol recuperar la megafonia de la platja Gran per a l'estiu que ve
L'Ajuntament de Palamós ha suprimit el servei de megafonia de la platja Gran, que des de fa uns...
28/07/2026 - Cultura El palamosí Pere Perpinyà publica 'La transformació de Gaudí'
El palamosí Pere Perpinyà ha publicat la novel·la 'La transformació de Gaudí'. Una trama...
28/07/2026 - Societat Vescomptat de Cabanyes lliura 20.000 euros a l'ADF Gavarres Marítima
Els veïns de la urbanització Vescomptat de Cabanyes, al municipi de Calonge i Sant Antoni, han...