07/07/2020 Política - Jordi Rodríguez
Roser Huete, regidora de la CUP Palamós-Vila-romà.
El grup municipal de la CUP a l'Ajuntament de Palamós ha demanat que s'anul·li la votació del Ple que, el mes passat, va aprovar les al·legacions municipals al Pla director urbanístic de sòls no sostenibles de la Costa Brava. Els cupaires consideren que es van vulnerar els seus drets com a grup municipal, quan l'equip de govern no els va permetre introduir una esmena a la proposta, en el mateix plenari.
Per tant, demanen que s'anul·li el resultat de la votació, en què la proposta va quedar aprovada, i que la qüestió s'inclogui de nou en l'ordre del dia d'un ple proper. La regidora de la CUP a l'Ajuntament de Palamós, Roser Huete, ho ha explicat avui al programa d'aquesta emissora 'Preguntes'.
Recordem que aquest Pla director, aprovat inicialment per la Comissió Territorial d'Urbanisme de Girona ara fa set mesos, vol mitigar l'impacte dels usos urbanístics previstos al litoral de la Costa Brava. L'al·legació presentada per l'Ajuntament de Palamós va, d'una banda, en el sentit de que la limitació a una sola planta d'aparcament soterrat es refereixi només a les construccions situades en un pendent. L'altra parla de reconsiderar el límit màxim de 22 metres de la façana dels edificis, especialment en casos de formats de façana múltiple. Aquí és on la CUP veu que l'actuació de l'Ajuntament acaba beneficiant interessos particulars.
Des de l'equip de govern d'ERC es manté que l'al·legació es fa amb criteri general i no pensant en un projecte en concret. La proposta que va passar pel Ple ordinari del mes de juny va prosperar amb el suport de tots els grups, tret del PSC i la CUP.
Totes les notícies:
16/09/2025 - Crida al vot en el procés del pressupost participat
L'Ajuntament de Palamós ha aprofitat el dia del mercat setmanal per estimular el vot en el procés...
16/09/2025 - El Ple municipal d'investidura es farà aquest divendres 19, a les 17h
L'Ajuntament de Palamós ha convocat Ple extraordinari per a aquest divendres vinent, a les 5 de la...
16/09/2025 - Adjudicada l'obra de reforma del Mercat Municipal
L'1 d'octubre vinent han de començar les obres de reforma del Mercat Municipal de Palamós, i...
16/09/2025 - Cicle nou de reunions participatives als barris de Palamós
Demà dimecres es posarà en marxa al barri d'Es Pla un nou cicle de reunions amb els veïns dels...
16/09/2025 - L'Ajuntament de Palamós convoca les ajudes a les entitats culturals
L'Ajuntament de Palamós ha aprovat la convocatòria de les subvencions per ajudar econòmicament...
Notícies relacionades:
17/06/2020 - Política El Ple al·lega el Pla director del litoral i el PSC i la CUP diuen que es beneficia particulars
...
09/03/2020 - Medi Ambient SOS Costa Brava creu que el Pla Director Urbanístic del litoral hauria d'incorporar Palamós i adverteix sobre projectes urbanístics previstos al municipi
...