30/06/2020 Cultura - Jordi Rodríguez
El llibre posa en valor, a través de la gastronomia, el territori empordanès en tots els seus vessants. (Foto: Cuina de l'Empordanet).
El col•lectiu La Cuina de l’Empordanet ha editat un llibre commemoratiu dels seus 25 anys d’història. És un volum de 300 pàgines editat per Vitel•la, que recull l’essència d’un treball que, des de la gastronomia, ha posat en valor el territori empordanès en tots els seus vessants. El llibre dels 25 anys de La Cuina de l’Empordanet ha comptat amb col•laboracions de renom com les dels xefs Joan Roca i Ferran Adrià.
La Cuina de l'Empordanet va néixer l'any 1995 però ja recollia una activitat que venia d'anys enrere. Els seus integrants ja organitzaven des del 1983 diferents mostres gastronòmiques, quan van decidir convertir-se en una associació sense ànim de lucre. El seu objectiu era millorar la difusió de la cuina empordanesa. Això, i sobretot, defensar i promocionar el territori i els seus productes. Un fet ben vigent, com recorda l'actual president del col·lectiu, el cuiner i restaurador Vicenç Fajardo.
El llibre dels 25 anys de La Cuina de l'Empordanet ha estat prologat per Joan Roca, mentre Ferran Adrià n'ha fet l'epíleg. El volum recull diferents articles. El del periodista gastronòmic Salvador Garcia Arbós recorda els 'Cinc magnífics'. Així es coneixia el quintet format per Jaume i Josep Font, Carles Camós, Jordi Budó, Lluís Cruañas i Eduard Gascons. Xavier Pla redescobreix la figura de l'escriptor Josep Pla, Miquel Martín elogia el paisatge i la gent de l'Empordà, i Pep Palau repassa els productes principals que caracteritzen la gastronomia empordanesa. Finalment, Josep Maria Fonalleras parla del manteniment de l'essència de la cuina del nostre territori, malgrat l'arribada del turisme, i Martí Sabrià reflexiona sobre el passat, el present i el futur del col·lectiu. El llibre està il·lustrat amb nombroses fotografies, la majoria fetes per Lluís Català.
Totes les notícies:
12/11/2025 - A punt pel trasllat de sorra de la platja Gran a Sant Antoni
L'empresa Rubau Tarrés ja ha iniciat els preparatius pel transvasament de sorra entre la platja...
12/11/2025 - El passeig del Mar, tancat al trànsit de vehicles
El vial del passeig del Mar de Palamós destinat a la circulació de vehicles estarà tallat al...
12/11/2025 - El Gran Recapte recull 1.480 quilos d'aliments a Palamós
El Gran Recapte d'Aliments a Palamós, que es va fer aquest divendres i dissabte passats, ha...
12/11/2025 - La CUP es veu lluny del suport al pressupost 2026
Les converses entre el govern municipal de Palamós, format per ERC i el PSC, i la CUP, en...
12/11/2025 - Neix el segell de qualitat 'Peix de llotja' per posar en valor el producte de proximitat
El Grup d'Acció Local Pesquer Costa Brava, conjuntament amb altres GALP del país, impulsa el...
Notícies relacionades:
25/02/2020 - Serveis L'anxova de l'Empordà, protagonista dels 'Sopars maridats'
...
04/07/2019 - Serveis La Cuina de l'Empordanet actualitza la seva guia amb l'entrada d'un nou restaurant
...
27/06/2019 - Serveis La Cuina de l'Empordanet col·labora en el llibre 'Història de la cuina catalana i occitana'
...