10/06/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Roser Huete, regidora de la CUP Palamós-Vila-romà.
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós-Vila-romà reclama una oficina municipal on es pugui adreçar tothom qui hagi patit els efectes socials de la pandèmia de la COVID-19. Els anticapitalistes creuen que aquesta afectació és molt transversal i que ha generat necessitats molt diverses. L'objectiu és disposar d'un servei municipal específic que les reculli i que les canalitzi cap a les àrees municipals, administracions o entitats que corresponguin.
La portaveu municipal de la CUP, Roser Huete, explica que encara estan pendents de les reunions amb el govern municipal de Palamós i la resta de grups polítics, per saber com es faran efectives les ajudes que s'han pactat. Recordem que, la setmana passada i en un Ple extraordinari, l'Ajuntament va aprovar un pla de xoc amb 14 mesures socials i econòmiques, amb un valor total de 700.000 euros. La CUP hi està d'acord i hi va votar a favor. Hi troba a faltar, però, una enquesta que diagnostiqui l'impacte de la crisi en la classe treballadora. També es va parlar del compromís de crear una oficina específica per recollir les demandes d'ajuda, i de moment això encara no ha arribat. Ho explicava així Roser Huete, ahir al programa de Ràdio Palamós 'Preguntes'.
Els cupaires, ja ho van dir en el darrer Ple, creuen que amb els 700.000 euros que s'han habilitat ara no n'hi haurà prou per fer front a tots els estralls socials i econòmics que ha fet la COVID-19 a Palamós. Insisteixen que cal que l'Estat permeti disposar de més diners del superàvit dels comptes municipals. El govern central no ha respost, de moment, a aquesta demanda, i la CUP creu que si no ho fa o si ho desestima, els ajuntaments haurien de tirar pel dret i desobeir.
Totes les notícies:
07/07/2026 - Medi Ambient Els propietaris forestals diuen que falten professionals per a la gestió dels boscos
L'incendi de les Gavarres ha tornat a posar en primer pla el debat sobre la gestió dels boscos del...
07/07/2026 - Serveis Palamós desplega millores en la neteja viària i de platges, ja des d'aquest estiu
L'Ajuntament de Palamós desplega aquest estiu la primera fase del nou contracte de neteja i...
07/07/2026 - Societat Salut recorda consells per protegir-se de la calor, dels mosquits i de les meduses
Estem en plena onada de calor i, en aquest context, és procedent recordar que aquest any la...
07/07/2026 - Esports El palamosí Jaume Soler, premi internacional de comunicació nàutica del RCN de València
El periodista palamosí Jaume Soler ha vist reconeguts els seus 35 anys de dedicació a la...
07/07/2026 - Esports Ferran Pau Fanés tanca la temporada d'atletisme amb una bona actuació al Campionat d'Espanya
El palamosí Ferran Pau Fanés, de l'Associació Atlètica Catalunya, ha tancat aquest cap de...
Notícies relacionades:
04/06/2020 - Política El Ple aprova per unanimitat el pla de xoc de 700.000 euros contra la COVID-19
...
29/05/2020 - Societat L'atenció social i a les famílies, i la promoció econòmica i de l'ocupació centren les 14 mesures del pla de xoc contra la COVID-19
...
21/05/2020 - Política Govern i oposició pacten un pla de 14 accions socials i econòmiques contra la COVID-19
...
12/05/2020 - Política La CUP demana una diagnosi de l'impacte econòmic de la COVID-19 en la classe treballadora
...