10/06/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Roser Huete, regidora de la CUP Palamós-Vila-romà.
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós-Vila-romà reclama una oficina municipal on es pugui adreçar tothom qui hagi patit els efectes socials de la pandèmia de la COVID-19. Els anticapitalistes creuen que aquesta afectació és molt transversal i que ha generat necessitats molt diverses. L'objectiu és disposar d'un servei municipal específic que les reculli i que les canalitzi cap a les àrees municipals, administracions o entitats que corresponguin.
La portaveu municipal de la CUP, Roser Huete, explica que encara estan pendents de les reunions amb el govern municipal de Palamós i la resta de grups polítics, per saber com es faran efectives les ajudes que s'han pactat. Recordem que, la setmana passada i en un Ple extraordinari, l'Ajuntament va aprovar un pla de xoc amb 14 mesures socials i econòmiques, amb un valor total de 700.000 euros. La CUP hi està d'acord i hi va votar a favor. Hi troba a faltar, però, una enquesta que diagnostiqui l'impacte de la crisi en la classe treballadora. També es va parlar del compromís de crear una oficina específica per recollir les demandes d'ajuda, i de moment això encara no ha arribat. Ho explicava així Roser Huete, ahir al programa de Ràdio Palamós 'Preguntes'.
Els cupaires, ja ho van dir en el darrer Ple, creuen que amb els 700.000 euros que s'han habilitat ara no n'hi haurà prou per fer front a tots els estralls socials i econòmics que ha fet la COVID-19 a Palamós. Insisteixen que cal que l'Estat permeti disposar de més diners del superàvit dels comptes municipals. El govern central no ha respost, de moment, a aquesta demanda, i la CUP creu que si no ho fa o si ho desestima, els ajuntaments haurien de tirar pel dret i desobeir.
Totes les notícies:
24/08/2026 - Societat La Fundació Vimar activa un servei de suport domiciliari per a gent gran
La Fundació Privada Vilagran-Maristany ha iniciat aquest estiu un servei de suport a la llar,...
24/08/2026 - Serveis Palamós treu a concurs per tercera vegada el contracte de la grua municipal
Per tercera vegada en menys d'un any, l'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic el...
24/08/2026 - Societat L'Ajuntament recorda els terminis per demanar les ajudes per pagar l'IBI
L'Ajuntament de Palamós recorda que fins al dia 30 de setembre està oberta la convocatòria dels...
24/08/2026 - Medi Ambient Alerten que els episodis de pluja poden fer reaparèixer el mosquit tigre
La calor extrema que ha fet aquest estiu i l'escassedat de pluja han fet baixar la població de...
21/08/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament i l'ADF recorden que hi ha zones de l'EIN Castell-Cap Roig amb restriccions de pas a peu
L'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós ha decidit reforçar la senyalització que...
Notícies relacionades:
04/06/2020 - Política El Ple aprova per unanimitat el pla de xoc de 700.000 euros contra la COVID-19
...
29/05/2020 - Societat L'atenció social i a les famílies, i la promoció econòmica i de l'ocupació centren les 14 mesures del pla de xoc contra la COVID-19
...
21/05/2020 - Política Govern i oposició pacten un pla de 14 accions socials i econòmiques contra la COVID-19
...
12/05/2020 - Política La CUP demana una diagnosi de l'impacte econòmic de la COVID-19 en la classe treballadora
...