27/05/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Consultes externes a l'hospital de Palamós.
L'hospital de Palamós reprendrà a partir del dilluns que ve l'activitat de les consultes externes i dels quiròfans. Serà un retorn progressiu en què es començarà a donar sortida a les visites no urgents que s'havien deixat de fer en els últims dos mesos, a causa de les mesures preventives contra la pandèmia del coronavirus. Una part de l'activitat de consultes externes es continuarà fent per telèfon o videoconferència.
En el cas dels quiròfans, durant tot el confinament s'ha continuat fent cirurgia urgent i també la inajornable, amb els casos oncològics al capdavant. Ara es tracta de donar una empenta a les intervencions programades que s'havien posposat, per començar a alleugerir la bossa que s'ha anat acumulant. Pel que fa a les consultes externes de l'hospital, en les últimes setmanes els diferents serveis han revisat les visites pendents, que seguint criteris clínics es tornaran a citar. La doctora Anna Ribera és la directora assistencial de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà.
Aquestes cites programades que s'aniran reprenent a partir del dilluns que ve podran ser presencials o bé telefòniques. Precisament, l'atenció no presencial és una de les grans lliçons que ha deixat aquesta crisi, explica la doctora Anna Ribera.
L'hospital s'ha preparat per complir totes les mesures de seguretat per evitar contagis de COVID-19. Per això s’han senyalitzat totes les entrades, s’ha establert un circuit d’entrada i sortida, s’ha reduït la capacitat de les sales d’espera i s’ha muntat un punt d’informació que
vetlla per a la correcta higiene de mans i l’ús obligatori de la mascareta.
Tots els usuaris amb nova visita programada, rebran un recordatori de visita dos dies abans a través de l’App SSIBE o d'un sms. Qui tingués una cita o una prova pendent i no l'hagin avisat, pot trucar al número 972 60 92 22 o escriure a citaprevia@ssibe.cat.
D'altra banda, des d'avui mateix ja es permet un acompanyant per als pacients ingressats
a la tercera i a la cinquena plantes de l'hospital de Palamós, i també per als que acudeixen a urgències. Cal que l’acompanyant sigui sempre la mateixa persona, i que eviti entrades i sortides de l’habitació. També ha de portar la mascareta quirúrgica, i mantenir una bona higiene de mans. A la quarta planta, encara no es permeten acompanyants.
Els horaris són de dotze a dues, al matí, i de set a nou, a la tarda, tant per a les plantes tercera i cinquena com per a la Unitat de Cures Intermèdies. A Urgències i a maternitat i pediatria es permet l'acompanyament durant les 24 hores del dia.
Totes les notícies:
07/04/2022 - Societat Relleus al capdavant del Patronat de la Fundació Vimar
El Patronat de la Fundació Vilagran-Maristany, referent al Baix Empordà en l'atenció a persones...
07/04/2022 - Esports Campus de Setmana Santa del Bàsquet Girona al Vedruna Palamós
El Bàsquet Girona organitza per primera vegada un campus de Setmana Santa a Palamós. Ho fa en...
06/04/2022 - Serveis L'atur registrat a Palamós baixa d'un 31 per cent en un any
Palamós va tancar el mes de març amb 770 persones apuntades a les llistes de l'atur, segons dades...
06/04/2022 - Serveis La Generalitat aprova més d'un milió d'euros de bonificacions als pescadors
El Govern de la Generalitat va aprovar ahir mesures econòmiques de suport per al sector pesquer...
06/04/2022 - Política C's creu que l'Ajuntament té poc personal per a gestionar la petició de fons Next Generation
El grup municipal de Ciutadans creu que l'Ajuntament de Palamós no té prou personal dedicat a la...
Notícies relacionades:
20/04/2020 - Societat Setmana clau per saber si l'hospital pot iniciar el retorn a la normalitat
...
29/04/2020 - Societat Urgències ha reduït l'activitat fins al 30 per cent del què era habitual
...
28/04/2020 - Societat La crisi del coronavirus ha donat un fort impuls a la telemedicina
...
22/04/2020 - Societat Un 80 per cent de l'activitat a l'atenció primària de SSIBE és no presencial
...