26/05/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Espai de Distribució d'Aliments 'Albert Castejón' de Palamós.
En els primers dos mesos d'estat d'alarma a causa de la COVID-19, l'Espai de Distribució d'Aliments 'Albert Castejón' de Palamós ha incrementat de més del 50 per cent la demanda d'ajuda per part de famílies sense recursos. Des de Càritas Interparroquial Palamós-Sant Joan, que gestiona aquest equipament, s'explica que el volum és similar al que hi va haver en la crisi econòmica del 2008, però que ara la demanda ha arribat de cop i volta.
Just abans de començar l'alerta per la pandèmia de la COVID-19, l'EDAP de Palamós atenia 165 famílies que necessitaven ajuda alimentària. Dos mesos després, aquest volum ha crescut fins a les 253, un 53 per cent més. La demanda s'incrementa a un ritme d'unes 10 famílies cada setmana, i de moment sense perspectives que això hagi de frenar. Fani Fuertes, coordinadora de Càritas Interparroquial Palamós-Sant Joan, fa un paral·lelisme amb la demanda d'aliments que hi va haver amb la crisi econòmica i financera que va esclatar l'any 2008.
A l'Espai de Distribució d'Aliments de Palamós no li falten productes, per ara, però tampoc li'n sobren. El Banc dels Aliments va subministrant i, de moment, es pot donar resposta a la demanda. Els aliments es reparteixen en lots i sense que els usuaris, que venen derivats pels Serveis Socials de l'Ajuntament, puguin entrar dins el recinte en compliment de les mesures de seguretat per evitar contagis. Com ja va passar fa 10 anys, el perfil de molts dels demandants d'ajuda alimentària és el de persones que no haurien pensat mai que necessitarien aquest suport. Fani Fuertes.
La falta de voluntaris s'ha anat resolent poc a poc. Cal recordar que la majoria són gent major de 65 anys, que s'ha hagut de confinar estrictament. A banda de l'EDAP, Càritas ha mantingut obert durant tot el confinament el seu menjador social, el SABI, que rep una mitjana de 8 a 10 usuaris de forma regular. Fani Fuertes, coordinadora de l'ONG a Palamós, explica quins altres serveis han anat habilitant.
Càritas diu que a partir d'ara serà prioritari també donar suport i acompanyament per l'afectació emocional que està tenint la pandèmia en moltes persones. Un fet que ara ja és evident, però que potser s'anirà visibilitzant més.
Totes les notícies:
03/05/2025 - El Palamós perd davant el Vilafranca (0-2)
El Palamós ha perdut el partit disputat al Municipal Palamós - Costa Brava per zero gols a dos...
02/05/2025 - Aquest diumenge comencen les escales de creuer del mes de maig
El port de Palamós començarà aquest diumenge les escales de creuer del mes de maig. En seran 9,...
02/05/2025 - El pont de l'1 de maig porta molts visitants a la Costa Brava centre
Estem en ple pont festiu de l'1 de maig. Un cap de setmana llarg en què la Costa Brava centre...
02/05/2025 - Palamós recuperarà el brollador del passeig, després d'anys inactiu
La Brigada Municipal de l'Ajuntament de Palamós treballa aquests dies per posar a punt el...
02/05/2025 - Un cotxe s'estavella en una rotonda i el conductor és positiu en alcoholèmia
Un accident de trànsit, sense danys personals, va acabar la matinada d'ahir dijous amb un cotxe...