22/05/2020 Obres i Urbanisme - Carlos Ribas
Autoritats municipals i de Ports visitant avui la nova Estació Marítima. (Foto: Ajuntament de Palamós).
El director general de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez, ha visitat avui les obres de reparació de l'Estació Marítima de Palamós i de la zona de la Pedrera, molt afectades pel temporal Glòria. L'Estació Marítima s'ha refet, pràcticament, de nou i estarà enllestida la setmana que ve. El Govern català destina una inversió de 867.000 euros en aquests treballs. Mentrestant, continuen els treballs de reforç del dic de recer del port que es preveuen acabar a l'octubre. Aquesta actuació suposa una inversió de 3'6 milions d'euros.
L'Estació Martíma del port de Palamós va patir força danys a causa de la tempesta Glòria, que hi va fer entrar l'aigua amb molta virulència, causant desperfectes a l'interior, al sostre i les parets. Malgrat la paralització de l'obra pública, per l'estat d'alarma, el Consell Executiu de la Generalitat va declarar d'emergència aquesta actuació, sobretot, per la importància d'aquesta infraestructura per donar continuïtat a l'activitat de creuers, quan això sigui possible. Ports de la Generalitat hi ha invertit 317.000 euros. S'han rehabilitat les instal·lacions, s'han substituït els elements destrossats i s'ha renovat el submnistrament de serveis. També s'ha impermeabilitzat la coberta de l'edifici i s'ha reforçat l'estructura. Així mateix, s'han canviat els tancaments de les portes i les finestres, s'han renovat els equips de climatització i s'han substituït les instal·lacions de subministrament d'aigua i de llum. Ports de la Generalitat ha destinat també més de mig milió d'euros per reparar la zona de la Pedrera. S'han invertit en les naus i l'esplanada d'emmagatzematge, l'escullera del sector de la bàscula, i les naus del Club Nàutic Costa Brava. Per altra banda, es continua reforçant el dic de recer del port. La reposició de blocs de formigó a la part exterior ja està i ara s'està fent l'espatller i el passeig adjacent. Uns treballs que suposen una inversió de 3'6 milions d'euros i que acabaran a la tardor. Joan Pere Gómez, director general de Ports de la Generalitat, ha visitat aquestes obres.
L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, diu que gràcies a aquestes actuacions el port palamosí estarà més preparat per afrontar en un futur temporals com el Glòria.
El total de les inversions de Ports de la Generalitat en obres estratègiques i d'emergència a la zona portuària palamosina és de 4'5 milions d'euros.
Totes les notícies:
18/12/2025 - Suport ampli del Ple al tràmit urbanístic pel futur hospital nou
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar inicialment aquest dimarts la modificació del Pla...
18/12/2025 - Els veïns del bloc de la SAREB d'Isabel Vilà eviten el desnonament
Un total de 13 famílies que viuen en un grup d'habitatges situats entre el camí Vell de la Fosca...
18/12/2025 - Comencen les obres d'un nou giratori d'accés a Calonge
La Diputació de Girona ha començat les obres de construcció d'un giratori per accedir al nucli...
18/12/2025 - 'Molt lluny', del Cicle Gaudí de cinema català, avui a La Gorga
L'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de Palamós i el Cicle Gaudí de cinema català presenten avui...
18/12/2025 - 'Contes musicats de Nadal' a la Biblioteca Municipal
La literatura oral infantil i la música es donaran la mà aquesta tarda a la Biblioteca Municipal...
Notícies relacionades:
29/04/2020 - Obres i Urbanisme Més de mig milió per reparar danys del Glòria a la Pedrera
...
02/04/2020 - Obres i Urbanisme Ja es treballa en la reparació de l'estació marítima del port
...
29/07/2019 - Obres i Urbanisme Reforçaran el dic de recer del port de Palamós per evitar que les onades el superin
...