20/05/2020 Societat - Jordi Rodríguez
El servei de laboratori ha gestionat més de 5.000 testos de diagnòstic de la COVID-19. (Foto: SSIBE).
El servei de laboratori de l'hospital de Palamós i de les àrees bàsiques de salut que en depenen ha gestionat més de 5.000 testos de diagnòstic de la COVID-19, des de l'inici de la pandèmia. La major part són proves de PCR, el gruix de les quals s'han fet a Girona, però també hi ha testos d'antígens i serològics. El servei de laboratori gestionat per Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà s’ha transformat per donar resposta al diagnòstic i seguiment dels pacients COVID.
En total fins ara s’han recollit més de 3.200 mostres de proves PCR que s’han enviat o bé a l’hospital Trueta de Girona o a l’hospital Clinic de Barcelona, sempre amb les mesures necessàries per garantir la fiabilitat dels resultats i la seguretat en l’anàlisi i el transport. Des del divendres passat, el laboratori de l'hospital ja pot analitzar proves PCR a través d'un protocol ràpid que aporta el resultat en poc menys de dues hores. Com ja explicàvem ahir, el laboratori té ara mateix una capacitat per fer 400 testos mensuals, lluny de la demanda actual que és d'uns 85 diaris. Per això aquests testos es reservaran només per a determinades situacions, mentre no es pot incrementar aquesta capacitat. És el cas dels malalts que ingressin de forma urgent, com ara les pacients que venen de part abans de la setmana 40, o bé els que tenen programada una intervenció quirúrgica i cal fer-los el cribatge de la COVID-19. La directora assistencial de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, la doctora Anna Ribera, admet que la capacitat diagnòstica del coronavirus ha estat una assignatura pendent.
Els testos ràpid de PCR se sumen a les dues proves diagnòstiques ràpides que l’hospital
de Palamós ha incorporat durant la pandèmia COVID. Es tracta de la prova d’antigen, de la qual se n'han fet 1.200 testos, o el test serològic que detecta els anticossos del virus i que ha completat un miler de proves.
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...