14/05/2020 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
6.567 tones de residus s'han recollit de forma selectiva en diferents fraccions.
El municipi de Palamós fa la recollida selectiva de gairebé la meitat dels residus que genera al cap de l'any. Al 2019 es van superar les 13.500 tones en total, i un 48 per cent es va fer separant les diferents fraccions. Les que han crescut més en volum son la de cartró i paper, i la de vidre. També han pujat, per bé que de forma més moderada, les fraccions relatives als envasos i a la matèria orgànica.
Al 2019 Palamós va generar un total de 13.578 tones de residus urbans, un 2'8 per cent més que l'any anterior. D'aquest total, 6.567 tones s'han recollit de forma selectiva en diferents fraccions. Això vol dir que ja es recull separadament el 48'4 per cent del total, amb un increment de més del 3'5 per cent en relació amb el 2018. Pel regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, Xavier Lloveras, això es fruit de la creixent consciència ambiental de la població.
Les fraccions de residus que més han crescut en volum són el paper i el cartró, amb 679 tones i un increment del 8'3 per cent, i també el vidre. En aquest cas se n'han recollit 735 tones, amb un creixement del 12 per cent. Menys han incrementat els envasos lleugers, el 4'4 per cent fins arribar a les 643 tones, i l'orgànica, que ha augmentat de 3'4 punts en relació a les 1.399 tones recollides l'any anterior. Com dèiem, la recollida selectiva de residus a Palamós s'acosta cada cop més al 50 per cent del total. Una proporció que sempre s'ha dit que és el topall màxim a què es pot arribar amb l'actual sistema de recollida. El regidor Xavier Lloveras no descarta, però, que aquest llindar es pugui superar amb aquest mateix mètode.
Val a dir que durant l'any passat també va créixer molt l'activitat de la deixalleria. Amb gairebé 3.000 tones recollides, l'increment supera el 20 per cent. Tot plegat representa haver de portar menys residus al Centre de Tractament de Lloret de Mar, fet que suposa una menor despesa econòmica per a Palamós.
Totes les notícies:
09/05/2025 - Els inspectors de pesca reclamen millores laborals
Els inspectors de pesca continuen amb la vaga indefinida que van començar el 3 de març passat, i...
09/05/2025 - 3 escales de creuer al port, entre avui i el diumenge
Avui divendres tornen les escales de creuer al port de Palamós. Ens visita el vaixell Marella...
09/05/2025 - Palamós apostarà pels rentapeus a les platges, aquest estiu
L'Ajuntament de Palamós mantindrà durant l'estiu els rentapeus que ha instal·lat a les platges...
09/05/2025 - La previsió de pluja ajorna la Mostra del Disc Antic
L'entitat Club de Fans dels 60's, 70's i 80's ha decidit ajornar la Mostra del Disc Antic, prevista...
09/05/2025 - Sortida guiada d'observació natural, aquesta tarda
L'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós organitza aquesta tarda una sortida...