07/05/2020 Serveis - Jordi Rodríguez
La crisi del coronavirus ha colpejat amb duresa el sector de l'hostaleria.
A la nostra zona, la crisi de la COVID-19 ha colpejat amb duresa el sector del turisme. Un dels col·lectius més perjudicats és el dels treballadors fixes discontinus, molts dels quals es quedaran sense feina aquest estiu. Quan es va decretar l'estat d'alarma, la majoria no havia començat encara la temporada i, per tant, no han entrat en els expedients de regulació temporal d'ocupació. El sindicat Comissions Obreres alerta dels problemes que estan tenint aquests treballadors per obtenir el reconeixement de prestacions d'atur.
Aquest tipus de contractes són força habituals en el sector turístic de la Costa Brava, molt marcat per l'estacionalitat. Es tracta d'un contracte indefinit, però que permet cobrir aquelles necessitats de feines que es repeteixen de manera cíclica. Molts treballadors de la hostaleria s'hi acullen per fer la campanya turística d'estiu, i cotitzar per agafar després l'atur en els mesos que no hi ha activitat. N'hi ha que porten dècades vinculats a les seves empreses amb aquest sistema. Un contracte que obliga els empresaris a cridar aquests treballadors cada temporada, si no es volen enfrontar a una demanda per acomiadament improcedent.
Aquest any, però, l'excepcionalitat de la crisi del coronavirus ho ha alterat tot. Personal del sector serveis que s'havia d'incorporar a la feina per encarar la Setmana Santa, no ho ha pogut fer perquè el 15 de març es va decretar l'estat d'alarma que ha fet tancar bars, restaurants i hotels. Els treballadors amb contracte en vigor s'han pogut acollir als expedients de regulació temporal, però la majoria d'empreses no hi han inclòs els fixes discontinus que estaven a punt d'incorporar-se, perquè per l'aturada de l'activitat ja no els han cridat. Per a Josep Maria Montalbán, secretari general de la Federació Serveis de Comissions Obreres a les comarques de Girona, la situació d'aquests treballadors retrata la precarietat de l'activitat temporal del sector turístic.
Les empreses han de notificar la no-crida als fixes discontinus, perquè aquests puguin fer servir aquest document per demanar la pròrroga de l'atur. El govern de l'Estat ha acceptat que els treballadors fixes discontinus que no hagin estat inclosos en un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació poden acollir-se a una prestació de 90 dies. El col·lapse que pateixen aquests dies les oficines de treball, que fan atenció virtual en tots els casos, fa que el tràmit, però, estigui sent molt lent.
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...
Notícies relacionades:
06/05/2020 - Serveis L'atur es dispara d'un 14 per cent a Palamós durant l'abril
...
01/04/2020 - Societat La Cambra de Comerç de Palamós veu insuficients les mesures econòmiques de l'Estat i reclama ajuts directes per a autònoms i empresaris
...
04/05/2020 - Serveis L'hostaleria del Baix Empordà veu poc concret el pla de desescalada
...
24/03/2020 - Societat Creixen els acomiadaments temporals de força major pel coronavirus
...