23/04/2020 Política - Jordi Rodríguez
Norbert Botella, segon per l'esquerra, durant l'escenificació del pacte a quatre bandes amb CUP, ERC i Avancem, que ara ha trencat. (Foto: esquerra.ca
Republicans de Calonge i Sant Antoni ha fet pública avui una nota en què es desvincula de la decisió que va anunciar ahir el seu regidor a l'Ajuntament, Norbert Botella, d'abandonar l'equip de govern municipal. El president de la formació, Sergi Abad, assegura que no en tenien cap coneixement, i nega que la decisió hagi estat assambleària, tal i com manifestava Botella en el seu comunicat.
Abad recorda que qualsevol convocatòria d'assemblea ha d'anar firmada per ell mateix, cosa que no ha fet en cap moment. També diu que els estatuts de Republicans de Calonge i Sant Antoni no permeten les assemblees telemàtiques. Tenint en compte l'actual situació de confinament per l'emergència del coronavirus, el president de Republicans considera que no s'ha pogut prendre cap tipus de resolució assambleària.
En la nota que s'ha fet pública avui, Sergi Abad va més enllà i revela que el partit va obrir un expedient disciplinari a Norbert Botella el novembre passat, que va resoldre al febrer amb la seva expulsió. Republicans li ha demanat la renúncia a l'acta de regidor i també ha presentat una instància al registre de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni perquè Botella deixi de representar aquesta formació i passi a ser regidor no adscrit.
Recordem que Norbert Botella, únic regidor electe de Republicans per Calonge i Sant Antoni, va fer pública ahir la decisió de sortir de l'equip de govern, que fins ara compartia amb ERC i Avancem. Acusa els seus socis de fer una mala gestió econòmica i de personal, d'ignorar les propostes de Republicans, i de menystenir-los festejant un grup que ara està en l'oposició, i que presumiblement seria el PSC. El president de Republicans, Sergi Abad, ha deixat clar avui que aquestes són valoracions de Norbert Botella a títol personal, i que el partit se'n desvincula. Finalment, Norbert Botella ha replicat que Abad ja no és el president de Republicans, segons va acordar una assemblea de militants de l'octubre del 2019, i ha anunciat accions judicials contra ell per usurpació de càrrec.
Totes les notícies:
06/03/2026 - A concurs públic les concessions de les parades del Mercat Municipal nou
L'Ajuntament de Palamós ha publicat el plec de clàusules del concurs públic que adjudicarà les...
06/03/2026 - Palamós contracta al Consell Comarcal el servei d'assessoria en habitatge
El Ple de l'Ajuntament de Palamós d'aquest mes de març votarà la contractació al Consell...
06/03/2026 - Fira comercial ForaStoc, demà dissabte i pendent del cel
Amb la incògnita de si plourà o no, el Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós,...
06/03/2026 - Foc amb molta fumera en un pis del carrer de Conrad Pallí
Els equips d'emergències es va mobilitzar ahir al migdia per un incendi en un habitatge d'un bloc...
06/03/2026 - 'Els Cosinets' presenten dues funcions de l'espectacle 'Te'n recordes?', a benefici de Juntos X Ellos
El grup de teatre palamosí 'Els Cosinets' representarà aquest cap de setmana a La Gorga dues...