20/04/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Professionals sanitaris de l'hospital de Palamós. (Foto: SSIBE).
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà considera que aquesta setmana pot ser clau per decidir si l'hospital de Palamós pot començar un progressiu i prudent retorn a la normalitat. Si és confirma la tendència a la baixa del nombre de nous contagis, i la reducció de la pressió assistencial, es començarien a desmuntar alguns dels dispositius extraordinaris que l'hospital va habilitar per fer front a la crisi de la COVID-19.
L'hospital de Palamós té ocupats el 50 per cent dels llits que ha habilitat per atendre pacients amb coronavirus. És una proporció que s'ha mantingut estable en les dues últimes setmanes. A més, l'hospital Josep Trueta de Girona té capacitat per absorbir els pacients crítics que Palamós li pugui derivar. Si aquestes condicions es mantenen en els propers dies, els gestors de SSIBE es podran plantejar desescalar en algunes de les mesures d'emergència. Per això aquesta setmana és clau, ha explicat avui la directora assistencial de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, la doctora Anna Ribera.
Tot just fa sis dies que els sectors productius no essencials van tornar a la feina, després de dues setmanes de confinament més sever. Si quan passi aquesta setmana que ara comencem això no ha suposat un repunt significatiu de casos de coronavirus, els responsables de SSIBE creuen que pot ser el punt d'inflexió perquè l'hospital iniciï el camí cap a una certa normalitat. Escoltem la doctora Anna Ribera.
Entre les activitats que l'hospital de Palamós ha continuat fent durant aquesta emergència sanitària, hi ha les cirurgies urgents i també les inajornables, com és el cas dels pacients amb càncer. Si l'evolució de la pandèmia ho permet és possible que aviat es puguin reprendre les operacions programades no urgents, començant per la franja de pacients joves.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...
Notícies relacionades: