31/03/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Centre d'Atenció Primària de Palamós.
L'atenció ordinària i programada als hospitals s'ha reduït al mínim aquestes últimes setmanes, per concentrar recursos en l'atenció a la crisi del coronavirus. A l'atenció primària de la nostra comarca s'ha seguit la mateixa línia. Només s'atenen els casos inajornables, es potencia la interacció telefònica, i es recomana als usuaris que només vagin als consultoris i centres d'atenció primària si és imprescindible. Tot amb l'objectiu de reduir el risc de contagis pel COVID19.
Anna Pallarès és infermera de l'Àrea Bàsica de Salut de Palamós. Ella explica que s'ha reduit de manera dràstica l'activitat programada a l'atenció primària i que només s'atén allò que no admet demora. Ahir ens ho va explicar al programa de Ràdio Palamós 'Tal com som'.
Pallarès diu que, de moment, els professionals d'atenció primària de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, disposen de material per protegir-se del contagi del COVID19, però són conscients que l'han de gestionar amb seny.
Dins la reorganització dels circuits d'atenció primària, SSIBE canvia a partir de demà els horaris d'obertura dels seus centres. Així, el CAP de Palamós passarà a obrir també els caps de setmana, de manera que el seu horari serà de dilluns a diumenge, de les vuit del matí a les vuit del vespre. D'altra banda, els consultoris locals que encara romanien oberts es tanquen temporalment. És el cas, per exemple, del de Sant Antoni. Els de Calonge i Vall-llobrega ja estaven tancats. Es tracta de mesures temporals que es revertiran un cop remeti el risc de contagi del COVID19.
Totes les notícies:
14/10/2025 - Primera promoció d'habitatge de lloguer de promoció pública a Palamós
Com us vam explicar fa uns dies, s'ha aprovat inicialment la constitució del dret real de...
14/10/2025 - El 'Mar de Birres' ven 1.400 gots i es consolida com una de les fires de cervesa artesana de la zona
Palamós va ser aquest passat dissabte la capital de la cervesa artesana amb la setena edició del...
14/10/2025 - Cristina Martí representarà Palamós al Certamen de Bellesa de la Dona Madura
Del 21 al 23 de novembre se celebrarà a Girona el Certamen de Bellesa de la Dona Madura, un...
14/10/2025 - El SEM ha atès 2.484 persones per afectacions causades per la calor entre juny i setembre
Des de l' 1 de juny fins al 30 de setembre de 2025 el Sistema d’Emergències Mèdiques ha atès...
14/10/2025 - Onzè concert solidari 'Tu ho fas possible' de Creu Roja Palamós
L’Assemblea local de Creu Roja Palamós organitza l'onzena edició del concert solidari 'Tu ho...
Notícies relacionades:
30/03/2020 - Societat L'hospital de Palamós confirma tres defuncions per coronavirus
...
27/03/2020 - Societat 76 diagnòstics als centres de SSIBE i usuaris de Palafrugell Gent Gran traslladats a un hotel
...
24/03/2020 - Societat Els hospitals gironins es doten de llits per a pacients crítics de COVID-19
...