30/03/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Control de la Policia Local en un dels accessos al municipi. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Demà farà dues setmanes que la Policia Local de Palamós va començar a fer controls de trànsit, arran de les restriccions de mobilitat imposades pel decret d'estat d'alarma. En aquest període, el cos municipal ha fet controls a més de 3.600 vehicles i a més de 600 vianants, que han hagut de justificar davant els agents els motius pels quals estaven circulant per la via pública.
Pel que fa als vehicles, concretament s'han fet 3.641 controls. S'han identificat 51 conductors i 26 han estat denunciats. En relació als vianants s'han realitzat 611 controls, també amb 51 identificacions i 26 denúncies. Així mateix, s'han produït dues detencions. Com ja explicàvem fa uns dies, es tracta d'una mateixa persona que va ser arrestada dos cops per provocar aldarulls. En un dels casos en un supermercat de Palamós, i en l'altre en el menjador social que gestiona Càritas al municipi.
El regidor de Mobilitat i Seguretat Ciutadana, Alfons Bartolomé, ha explicat avui a Ràdio Palamós que, en general, la població compleix les normes de confinament i que els qui no ho fan són l'excepció.
Bartolomé explica que els controls policials hauran de tenir en compte, a partir d'ara, el nou decret que limita l'activitat als serveis essencials.
D'altra banda, en aquestes dues primeres setmanes d'estat d'alerta, la Policia Local de Palamós ha fet cap a 500 visites per supervisar que tot vagi bé en equipaments essencials com ara supermercats, centres sanitaris, gasolineres o farmàcies. També s'han lliurat 9 carnets policials infantils, el particular homenatge que la Policia Local fa als infants menors de dotze anys que celebren el seu aniversari confinats a casa.
Totes les notícies:
30/09/2026 - Política L'alcaldessa de Palamós i Sant Joan ofereix diàleg per resoldre el conflicte laboral de la Policia Local
L'alcaldessa de Palamós i Sant Joan, Maria Puig, del grup d'ERC, ha fet avui una crida al diàleg...
30/09/2026 - Societat Convocades les eleccions a les confraries de pescadors catalanes
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat aquest mes de setembre l'ordre d'inici...
30/09/2026 - Política Som-hi creu que la línia marítima amb les Illes no és una prioritat
Som-hi per Palamós i Sant Joan creu que el projecte de línia marítima regular amb les Illes...
30/09/2026 - Societat Calonge i Sant Antoni suspèn llicències per a determinades activitats econòmiques
El Ple de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha aprovat suspendre temporalment el tràmit de...
30/09/2026 - Cultura El jaciment del Collet presenta els resultats de la campanya d'excavacions
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni i la Universitat de Girona han presentat aquest matí les...
Notícies relacionades:
24/03/2020 - Successos Tornen a detenir l'individu que va causar aldarulls en un supermercat
...
23/03/2020 - Societat Una detenció i 29 denúncies en els primers sis dies de controls policials a Palamós
...
17/03/2020 - Societat Controls policials per respectar l'estat d'alerta i les restriccions de mobilitat
...