27/03/2020 Societat - Carlos Ribas
Ruben Hidalgo es va quedar atrapat a la illa de Siargao, a Filipines, i, de moment, no pot tornar. (Foto: R. Hidalgo).
Hem volgut parlar amb palamosins que estan a l'estranger per saber com viuen l'actual situació de crisi que ha provocat el coronavirus i quines mesures estan prenent altres països per contenir-lo. Alguns hi resideixen, com dues palamosines que estan actualment a Austràlia i un noi que fa temporades a Eslòvaquia. Però d'altres han quedat atrapats de vacances. És el cas de Ruben Hidalgo, el Carnestoltes d'aquest any, a qui el confinament l'ha sorprès a Filipines i, de moment, no pot tornar.
Aquest és el seu testimoni.
Del Rei del Carnaval d'enguany a la Reina de l'any vinent. Sandra Maruny fa un any que viu a Austràlia. Fa quatre mesos, se li ha unit una altra palamosina, la Laura Mató. Les dues ens expliquen com afronta el país d'Oceania aquesta crisi quan encara no s'ha recuperat dels greus incendis que ha patit darrerament. Expliquen, però, que la situació allà no és tan greu, ni les mesures de seguretat són tan restrictives com aquí o en d'altres indrets del món.
Una situació més propera a la catalana és la que viu en Lluís Farré. Ell fa anys que combina la seva residència entre Palamós i un petit poblet d'Eslovàquia, a prop de la capital Bratislava, on passa llargues temporades. Explica que, de moment, el brot de coronavirus a aquell país del centre d'Europa no és molt alarmant. Tot i així, els eslovacs han començat a prendre mesures preventives abans.
En Ruben Hidalgo, la Sandra Maruny, la Laura Mató i en Lluís Farré aprofiten l'altaveu de Ràdio Palamós per tranquilitzar les seves famílies i amics i recalcar que es troben bé. També volen expressar la seva solidaritat amb tota la ciutadania d'aquí davant aquests moments difícils i recordar tothom de la importància de quedar-se a casa per evitar la propagació del virus.
La Laura Mató i la Sandra Maruny viuen a Austràlia. (Foto: L. Mató).
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...
Notícies relacionades:
20/03/2020 - Societat Ràdio Palamós emetrà notes de veu de la població explicant com passa el confinament
...
19/03/2020 - Societat Estudiants universitaris expliquen com afecta als seus estudis el confinament i la suspensió de les classes
...
25/03/2020 - Societat 14 hotels posen 840 habitacions al servei del sistema de salut
...