26/03/2020 Societat - Jordi Rodríguez
La Policia Local de Palamós ha distribuït els cartells a tots els comerços implicats. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Palamós s'ha sumat a la campanya 'Establiment segur contra la violència masclista'. L'objectiu és que, mentre duri l'estat d'alarma pel coronavirus, els establiments comercials de primera necessitat que estan oberts puguin fer d'altaveu de dones que estan patint situacions de violència masclista. Una quarantena de comerços locals, entre els quals hi ha farmàcies, fleques, estancs, supermercats, fruiteries o peixateries, col·laboren en aquesta campanya.
La situació de confinament que vivim aquests dies pot agreujar els casos de violència masclista, per la convivència permanent, la mobilitat reduïda, i la dificultat de la víctima per comunicar-se i trobar suports. Marina Àlvarez és la regidora d'Igualtat de l'Ajuntament de Palamós.
En aquests establiments, doncs, es garanteix que la víctima serà escoltada i que des del mateix comerç trucaran al 900 900 120, on serà assessorada per professionals de l'advocacia, la psicologia o l'atenció social. Si fos una emergència, la trucada es faria directament al 112. 'Establiment segur contra la violència masclista' ha comptat amb la col·laboració estreta de la Policia Local de Palamós que s'ha encarregat de la distribució de cartells a tots els comerços implicats i també a l'hospital i al CAP, a més de fer una tasca pedagògica i de sensibilització.
En aquest mateix sentit, l'Àrea d'Igualtat de l'Ajuntament de Palamós demana també a la ciutadania en general la seva implicació en aquesta campanya, denunciant aquells casos de violència masclista que coneguin. En tots els casos que es puguin detectar a Palamós les àrees d’Igualtat i d’Acció Social faran un seguiment per a proporcionar l’acompanyament, l'assessorament i el suport necessaris per a les víctimes.
Totes les notícies:
20/03/2026 - Xavi Verdaguer dona consells pels bons hàbits alimentaris i d'estil vida per millorar l'energia i el rendiment dels nostres fills i filles
El nutricionista i fisioterapeuta Xavi Verdaguer va parlar ahir a Palamós dels habits alimentaris...
20/03/2026 - 'El Quart Trimestre' o la maternitat més enllà del part
L'edifici Fleming del complex assistencial de Palamós ha estat aquest matí l'escenari de la...
20/03/2026 - Ruta guiada pel termenal de Palamós, aquest diumenge
Amb motiu de la restitució, recuperant-ne les fites, de la línia de terme que separava antigament...
20/03/2026 - '(Re)Coneguem la nostra història': les dones de Palamós a través dels seus oficis
Encara en el marc dels actes commemoratius del Dia Internacional de les Dones, el Servei d'Igualtat...
20/03/2026 - Desfilada de roba de segona mà a benefici de Càritas
Càritas Interparroquial Palamós-Sant Joan organitza aquest diumenge una altra edició de la...