23/03/2020 Societat - Carlos Ribas
Els hotels de la Costa Brava centre tanquen la persiana. (Foto: Grup Costa Brava Centre).
El turisme viu amb incertesa la crisi del coronavirus, en un any ja de per sí crític pel sector a causa dels danys que va provocar el temporal Glòria. El govern espanyol va decretar el tancament d'hotels, càmpings i allotjaments turístics en el termini d'una setmana. Ara mateix, a la Costa Brava centre pràcticament el 100 per cent d'aquests establiments ja han tancat. Amb la Setmana Santa perduda, els hotelers estan a l'expectativa de saber com es desenvoluparà la temporada d'estiu.
L'Estat va ordenar tancar hotels, càmpings i allotjaments turístics, en el moment que ja no tinguessin clients i en el termini d'una setmana, com a màxim fins al 26 de març. A la Costa Brava, molts d'aquests establiments ja van anar tancant progressivament des què es va saber que bars i restaurants no podien obrir. Ho ha explicat aquest matí a Ràdio Palamós, Martí Sabrià, gerent del Grup Costa Brava Centre.
Els hotelers ja donen per perduda la Setmana Santa. Ara cal veure si es podrà salvar part de l'estiu.
El gerent del Grup Costa Brava Centre diu que estem davant una crisi sense precedents i que ara mateix és impossible calcular les pèrdues econòmiques que es podran generar.
A l'expectativa de saber com i quan podrà començar la temporada d'estiu, Sabrià destaca la necessitat de les ajudes econòmiques per part de l'administració.
Establiments hotelers de la Costa Brava s'han posat a disposició de les autoritats sanitàries per si calen llits per a pacients amb coronavirus. Martí Sabrià ha explicat que l'hospital de Palamós ja s'ha posat en contacte amb alguns d'aquests hotels.
Totes les notícies:
17/09/2026 - Política L'Ajuntament subvenciona amb 40.000 euros la 50a Christmas Race, malgrat dubtar del futur de la regata
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va donar aquest dimarts passat el vistiplau a la subvenció al...
17/09/2026 - Política El govern posposa la votació al Ple del Compte General del 2025
L'equip de govern de l'Ajuntament de Palamós, que formen els grups d'ERC i el PSC, va decidir...
17/09/2026 - Serveis El port de Palamós i la seva destinació es promocionen a la fira Seatrade Cruise Med, a Las Palmas
Las Palmas de Gran Canaria és la seu, des d'ahir i fins avui dijous, de la fira biennal dels...
17/09/2026 - Societat 12 persones han mort ofegades aquest estiu a les platges de la Costa Brava
La campanya de bany a les platges de la Costa Brava, entre el 15 de juny i el 15 de setembre, s'ha...
17/09/2026 - Cultura SSIBE i els museus del Baix Empordà presenten 6 audioguies sensorials pel benestar emocional a través de la cultura
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, l'Institut Català de la Salut, i els museus del Baix...