13/03/2020 Societat - Carlos Ribas
Mesures de prevenció per evitar el coronavirus
Què en sabem del coronavirus? Quin és el seu origen? Quins són els símptomes exactes i què ens hi fa estar exposats? Quins són els mecanismes més eficaços de prevenció? Hi ha tractament? Hem volgut aclarir tots aquests dubtes amb l’ajuda de la doctora Roca Toda, directora de medicina interna de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà.
Les mesures generals de prevenció són semblants a les aconsellades per una grip o per qualsevol malaltia respiratòria. És important rentar-se les mans freqüentment, cal tapar-se la boca i el nas a l'estornudar o tossir i mantenir una distància prudencial d'entre 1 i 2 metres entre les persones. Evitar el contacte amb gent que tingui símptomes d'infecció respiratòria i evitar aglomeracions en espais tancats.
Un dels dubtes que ha provocat aquesta pandèmia entre la població és saber quin és el seu tractament. La doctora Roca Toda, directora de medicina interna de SSIBE, explica que, en els majors casos, és similar al de la grip.
No se sap encara quan de temps dura el virus en una persona infectada. Quan els símptomes van desapareixent es torna a fer una mostra. Si aquesta surt negativa s'en fa una altra al cap de 24 hores. Si les dues són negatives es considera que el pacient ja està curat.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...
Notícies relacionades: