13/03/2020 Societat - Carlos Ribas
Mesures de prevenció per evitar el coronavirus
Què en sabem del coronavirus? Quin és el seu origen? Quins són els símptomes exactes i què ens hi fa estar exposats? Quins són els mecanismes més eficaços de prevenció? Hi ha tractament? Hem volgut aclarir tots aquests dubtes amb l’ajuda de la doctora Roca Toda, directora de medicina interna de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà.
Les mesures generals de prevenció són semblants a les aconsellades per una grip o per qualsevol malaltia respiratòria. És important rentar-se les mans freqüentment, cal tapar-se la boca i el nas a l'estornudar o tossir i mantenir una distància prudencial d'entre 1 i 2 metres entre les persones. Evitar el contacte amb gent que tingui símptomes d'infecció respiratòria i evitar aglomeracions en espais tancats.
Un dels dubtes que ha provocat aquesta pandèmia entre la població és saber quin és el seu tractament. La doctora Roca Toda, directora de medicina interna de SSIBE, explica que, en els majors casos, és similar al de la grip.
No se sap encara quan de temps dura el virus en una persona infectada. Quan els símptomes van desapareixent es torna a fer una mostra. Si aquesta surt negativa s'en fa una altra al cap de 24 hores. Si les dues són negatives es considera que el pacient ja està curat.
Totes les notícies:
05/08/2025 - Roger Mas i la Cobla Ciutat de Barcelona inauguren el 9è festival 'Amb so de cobla'
La novena edició del festival 'Amb so de cobla' arrenca avui a Palamós. S'allargarà fins...
05/08/2025 - Surten a concurs les obres de reforma del Mercat Municipal
L'Ajuntament de Palamós ha obert aquesta setmana el termini de presentació d'ofertes per licitar...
05/08/2025 - L'Ajuntament habilita per aparcar el terreny de la fira, només el dia de mercat
Finalment, l'Ajuntament de Palamós ha trobat un ús, ni que sigui parcial, al terreny del pla de...
05/08/2025 - Rescaten dues persones que s'havien enfilat a unes roques
Els equips d'emergències es van activar ahir, a última hora de la tarda, per auxiliar dues...
05/08/2025 - La CUP edita un facsímil de la resolució que tornava la independència a Vila-romà, l'any 1799
L'assemblea local de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ha editat un facsímil amb...
Notícies relacionades: