04/03/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Àrea de Serveis Econòmics de l'Ajuntament de Palamós
L’Ajuntament de Palamós ha tancat l’exercici econòmic del 2019 amb un resultat positiu de més de 3’4 milions d’euros. La xifra consolida una tendència que ja s’ha fet habitual en els últims anys, condicionada pel ferri control de la despesa que imposa el govern de l’Estat. En aquest sentit, bona part dels beneficis s’han de dedicar a amortitzar deute. L’Ajuntament de Palamós preveu que, quan s’acabi aquest any, l’endeutament estigui per sota del 20 per cent del pressupost ordinari d’ingressos.
El romanent positiu de tresoreria, és a dir, els diners que l'Ajuntament de Palamós té guardats al banc, és de 4'2 milions d'euros. El Consistori es pot gastar aquests fons com vulgui?. La resposta és no, perquè la despesa municipal s'ha de sotmetre a les condicions que posa el govern central, i que des de fa anys són molt restrictives. Per això l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha tornat a insistir avui perquè aquestes normes siguin més flexibles.
En el pressupost municipal d'aquest any, Palamós contempla una partida d'inversions per valor d'uns 1'7 milions d'euros. Aquesta partida es pot incrementar si l'Estat permet obrir el camí de les inversions financerament sostenibles. Aquelles que no comportaran en el futur una despesa corrent afegida a les arques municipals. Ara mateix, però, l'Ajuntament no sap amb quants diners podrà comptar en aquest concepte.
El que sí que sap és que una part dels beneficis de l'últim exercici han d'anar obligatòriament a eixugar deute. Ara l'endeutament té una ràtio del 21 per cent, que fa un any era del 26 i que, quan es tanqui aquest 2020, s'estima que quedarà per sota del 20 per cent del pressupost d'ingressos.
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...