28/02/2020 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
El producte més perjudicat ha estat la garoina. (Foto: femturisme.cat).
Els mariscadors són el sector pesquer de Palamós que ha sortit més malparat pels efectes del temporal Glòria. El producte més perjudicat ha estat la garoina, just en el moment de l’any en què té més demanda. Pel que fa a la resta de flotes, no sembla que el temporal hagi tingut massa afectació, per bé que les conseqüències reals no es podran mesurar fins que la pesca d’arrossegament, que ara fa veda, torni a la feina a partir de la setmana que ve.
Així ho ha explicat la gerent de la Confraria de Pescadors de Palamós, Cristina Mañas.
Els que si han sortit perjudicats han estat els mariscadors. La garoina és molt vulnerable a l'onatge i el temporal Glòria la va perjudicar molt. A més, en plena temporada alta d'aquest producte i en un moment en què hi ha molta demanda. Cristina Mañas.
El dia 4 de març està previst que tota la flota pesquera de Palamós torni ja a la feina després dels dos mesos de veda que han fet les barques del Pla de gestió de la gamba, i els 30 dies de la resta d'embarcacions d'arrossegament.
Totes les notícies:
25/05/2026 - Cultura El 'Palamós Terra de Mar' llueix com mai i ja pensa en la vintena edició
El port de Palamós ha lluït d'allò més aquest cap de setmana amb una de les edicions més...
25/05/2026 - Societat Un informe diu que els jutges de pau poden ampliar competències i recuperar funcions
Un informe de l'Institut d'Estudis d'Autogovern, que depèn de la Generalitat, diu que els jutges...
25/05/2026 - Serveis Penúltima escala de creuer del mes de maig al port de Palamós
Les escales de creuer al port de Palamós en aquest mes de maig arriben a la seva recta final. Avui...
25/05/2026 - Serveis Arrenca el Menú de la Gamba de Palamós, amb 11 restaurants participants
A partir d'avui dilluns està en marxa una altra edició del menú de la Gamba de Palamós. Durarà...
25/05/2026 - Serveis Reconeixement a 42 empreses i serveis del Baix Empordà que promouen el turisme inclusiu
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha lliurat els distintius del Pla d'Accessibilitat...
Notícies relacionades: