25/02/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Terrasses d'establiments al centre de Palamós, en una imatge d'arxiu.
L’Ordenança de la via pública de Palamós ja té via lliure per a la seva entrada en vigor. El Ple municipal d’aquest mes de febrer n’ha fet l’aprovació definitiva, amb els vots favorables de l’equip de govern d’Esquerra Republicana de Catalunya i també amb el suport de Ciutadans. La patronal dels locals de restauració i musicals, Fecasarm, ha presentat un plec d’al•legacions a la nova normativa, que han estat rebutjades per l’Ajuntament.
Fecasarm demanava que els locals puguin tenir pantalles de televisió sense àudio a l'exterior, que es puguin ocupar les dues bandes de la vorera quan el carrer estigui prohibit a la circulació, incrementar l'ocupació si vorera i calçada estan al mateix nivell, o també en un dels àmbits de la Planassa i a la plaça de la Catifa, quan el trànsit rodat estigui restringit. Per últim, la patronal al·legava també per poder construir fonaments per a tendals i paraments, i per allargar l'horari de tancament nocturn de les terrasses. L'Ajuntament va recollir també l'aportació d'un particular que, al contrari, demanava reduir aquest horari. Totes les al·legacions han estat rebutjades. Per contra, l'Ordenança incorpora d'ofici tres nous preceptes: no permetre ocupacions davant els guals, prohibir els aparells de televisió a la via pública, i exigir als locals el títol que els habilita per exercir la seva activitat.
L'Ordenança de la via pública s'havia aprovat inicialment el novembre de l'any passat. La norma incorpora com a principals novetats allargar 30 minuts l'horari de tancament de les terrasses, a canvi d'imposar sancions més dures a qui s'ho salti, i permetre l'ocupació en voreres de 90 centímetres d'amplada, quan el límit anterior era d'un metre i mig. Igual que havia fet fa tres mesos, la portaveu de la CUP, Roser Huete, hi va votar en contra.
El portaveu del PSC, Josep Coll, va incidir també en aquesta contradicció. Va demanar a l'equip de govern que cregui en la nova Ordenança, per bé que va tornar a dir que no era necessària.
Després que el Síndic de Greuges de Palamós, David Sagrera, ha dit en la seva memòria anual que allargar l'horari de les terrasses no ajuda a conciliar el turisme i el descans, el regidor de Via Pública, Alfons Bartolomé, del grup d'ERC, ho relativitza.
L'Ordenança de la via pública s'ha aprovat amb els vots favorables d'ERC i Ciutadans. A partir que es publiqui la resolució, el nou text estarà en vigor al cap de quinze dies.
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...
Notícies relacionades: