24/02/2020 Cultura - Jordi Rodríguez
La colla de les Kaòtiques, desfilant a la rua d'aquest dissabte.
Palamós ha viscut un cap de setmana de Carnaval molt lluït. El bon temps ha acompanyat i això ha afavorit la participació de la gent en tots els actes, especialment a l’aire lliure. Un bon exemple és la rua de carrosses i comparses, que aquest dissabte va omplir a vessar de públic tot el seu recorregut. Unes comparses, per cert, que ahir a la nit van tenir l’oportunitat de mostrar el seu talent en l’exhibició que es va fer a la Nau dels 50 metres.
L'apartat d'espectacle el van guanyar Les Braves, per davant de Nap-Buf, Les Il·legals, Les Kaòtiques, Les Nimfes i Som Simbergüences. La part del concurs dedicada a l'humor i la paròdia la van dominar els G-80, superant Les Troneres i els Showboys. Finalment, Els Txondos van guanyar la part de teatre, seguits dels Kins20. El nostre reporter, en Carlos Ribas, hi va ser i va poder parlar, precisament, amb Els Txondos i Les Il·legals.
Pel que fa als premis de la rua del Carnaval de Palamós 2020, l'apartat de vestuari va premiar en primer lloc la colla Quin perill, seguida de Som Simbergüences, Les mil i una, Nap buf, G-80 i Les Fures. Pel que fa a la coreografia, el primer lloc va ser per a les Kaòtiques, el segon per a Les Nimfes, Les Braves van ser terceres i ja per darrere van quedar CobosMika Company, Les Arreplegades i Les Il·legals. En l'apartat de les carrosses va guanyar la colla Xerinola, superant Quin sidral i Els Pipots. Finalment, les plataformes decorades les va guanyar la colla Xulivert. A continuació, i per aquest ordre, es van classificar Les Folloneres, Les Puces, Els Passats de Voltes, Els d'aquí i la colla Kins20.
Avui, el programa de Ràdio Palamós 'Tal com som' ha rebut la visita de dues membres de la colla Els Destronats. Són una quinzena d'antics reis i reines del Carnaval palamosí, que s'han ajuntat per organitzar nous actes i, de passada, donar un cop de mà a l'Associació Carnaval de Palamós. La Maria Masdéu, Reina del Carnaval del 2009, i la Cinta Torres, que ho va ser l'any 2003, expliquen que la festa ha donat un salt de qualitat.
Després de la disbauxa d'aquest cap de setmana, el Carnaval de Palamós s'agafa avui un respir. Demà encararà la seva recta final amb l'acte del judici sumaríssim a la Reina del Carnaval 2020. Es farà al Teatre La Gorga a partir de les nou de la nit.
Totes les notícies:
28/07/2026 - Obres i Urbanisme 6 empreses opten a fer les obres de la segona fase del passeig del Mar
Un total de 6 empreses constructores s'han presentat al concurs públic de l'Ajuntament de Palamós...
28/07/2026 - Societat Molta ocupació de llits d'atenció intermèdia i a la dependència
Els llits del centre Palamós Gent Gran destinats a l'atenció intermèdia i a la dependència...
28/07/2026 - Serveis L'Ajuntament vol recuperar la megafonia de la platja Gran per a l'estiu que ve
L'Ajuntament de Palamós ha suprimit el servei de megafonia de la platja Gran, que des de fa uns...
28/07/2026 - Cultura El palamosí Pere Perpinyà publica 'La transformació de Gaudí'
El palamosí Pere Perpinyà ha publicat la novel·la 'La transformació de Gaudí'. Una trama...
28/07/2026 - Societat Vescomptat de Cabanyes lliura 20.000 euros a l'ADF Gavarres Marítima
Els veïns de la urbanització Vescomptat de Cabanyes, al municipi de Calonge i Sant Antoni, han...
Notícies relacionades: